Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > AMERIKAN EDEBİYATI - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AMERIKAN EDEBİYATI - I Birinci düzey ELIT215 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET İPŞİRLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN AHMET İPŞİRLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Amerikan Edebiyatı''nın genel seyri açısından ele alınması ve öğrencilerin konu hakkındaki bilgi ve yorum kapasitesinin geliştirilmesi.
Dersin tanımı Ders Amerikan Edebiyatı''nın doğuşundan günümüze kadar genel seyrini izler. Seçilmiş önemli eserler aracılığıyla Amerikan Edebiyatı''''nın dönemleri ve tarihsel gelişimi hakkında yorumlamalar yapılır.

Dersin içeriği
1- Álvar Núñez Cabeza de Vaca from La Relación Nonfiction 62
2- William Bradford from Of Plymouth Plantation Nonfiction 69 Anne Bradstreet Upon the Burning of Our House, July 10th, 1666 Poem 77 To My Dear and Loving Husband Poem 79
3- Jonathan Edwards from Sinners in the Hands of an Angry God Nonfict. 101 New Nation background 120
4- Benjamin Franklin from The Autobiography of Benjamin Franklin Nonf.131 from Poor Richard’s Almanack Nonfiction 134 Patrick Henry Speech to the Second Virginia Convention Nonfiction 147 Thomas Paine from The Crisis, No 1 Nonfiction 155
5- Thomas Jefferson Declaration of Independence Nonfiction 169 Phillis Wheatley To His Excellency, General Washington Poem 178 Abigail Adams Letter to Her Daughter from the…White House Nonfiction 183
6- Olaudah Equiano from The Life of Olaudah Equiano Nonfiction 189 Washington Irving The Devil and Tom Walker Short story 203
7- William Cullen Bryant To a Waterfowl Poem 219 Thanatopsis Poem 220 Oliver Wendell Holmes Old Ironsides Poem 225 The Chambered Nautilus 226 James Russell Lowell The First Snow-Fall Poem 231 Henry Wadsworth Longfellow The Tide Rises, the Tide Falls Poem 236
8- vize
9- Ralph Waldo Emerson Concord Hymn Poem 240 from Nature Nonfiction 242 from Self-Reliance Nonfiction 245
10- Henry David Thoreau from Walden Nonfiction 252 from Civil Disobedience Nonfiction 257
11- Nathaniel Hawthorne The Minister’s Black Veil Short story 266 Edgar Allan Poe The Raven Poem 287
12- Civil war Background 317 Frederick Douglass from My Bondage and My Freedom 328
13- Herman Melville Shiloh Poem 382 Abraham Lincoln The Gettysburg Address Nonfiction 385
14- Walt Whitman I Hear America Singing Poem 403 Emily Dickinson If you were coming in the Fall Poem 425
15- x
16- x
17- x
18- x
19- x
20- x

Dersin öğrenme çıktıları
1- Amerikan Edebiyatı ve tarihi hakkında genel bilgi edinimi.
2- Edebiyat ve kültür çalışmaları hakkında becerilerin geliştirilmesi.
3- Metin anlamlandırma ve analizi konularında becerilerin geliştirilmesi.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçilmiş metinler
Yardımcı Kaynaklar The Norton Anthology of American Literature, 8th Edition

Ders ile ilgili dosyalar