Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ II |
İkinci düzey |
ATA 514 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, Sınıf dersleri, öğrenciler ile aktif sınıf çalışmaları.
|
Dersin amacı
|
Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Milli Mücadele, Atatürkçü Düşünce, Atatürk ilke ve inkılaplarının öğretilmesi, Atatürk’ün ölümünden 1980’li yıllara kadar olan yakın tarihin anlatılması
|
1- |
1950-1960 Demokrat Partiİ Dönemi İç Politika Gelişmeleri
Demokrat Parti’nin Kuruluşu ve İktidara Gelişi
|
2- |
Orduda ve Bürokraside Tasfiye
Ezanın Arapça Okunabilmesine Dair Kanun
Genel Af Kanunu
|
3- |
Menderes’in İstifası ve Hürriyet Partisi’nin Kuruluşu
Demokrat Parti’de Tedirginlik Dönemi ve Alınan Tedbirler
Demokrat Parti’nin Ekonomi ve Eğitim Politikaları
|
4- |
1957 Seçimleri
|
5- |
27 Mayıs 1960 İhtilalı’na Doğru
|
6- |
Vatan Cephesi
Dokuz Subay Olayı
İsmet İnönü’nün Büyük Taarruzu ve Tahkikat Komisyonu
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
27 Mayıs 1960 Darbesi, Milli Birlik Komitesi ve Yassıada Yargılamaları
|
9- |
1961 Anayasası ve Seçimleri, Sivil Yönetime Geçiş Çabaları
|
10- |
Adalet Partisi’nin Türk Siyasî Hayatındaki Yeri ve 1965-1969 Genel Seçimleri
|
11- |
12 Mart’tan 12 Eylüle Türkiye.
Nihat Erim Hükümetleri
|
12- |
1973 Seçimleri ve CHP-MSP Koalisyonu
1974 Kıbrıs Barış Harekâtı
Milliyetçi Cephe Hükümetleri
|
13- |
1980-1995 Yılları Arasında Türkiye
12 Eylül Askerî Darbesi
|
14- |
Danışma Meclisinin Kuruluşu ve Yeni Anayasa Çalışmaları
Anayasanın Esasları
Çok Partili Hayata Dönüş
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çok partili hayata geçiş süreci hakkında bilgi edinilecek
|
2- |
Demokrat Parti döneminde Türk siyasi ve sosyal hayatı hakkında bilgi edinilecek
|
3- |
1960 Darbesini hazırlayan şartlar ve darbenin gerçekleşme süreci hakkında bilgi edinilecek
|
4- |
1961-1980 arasında ortaya çıkan iç ve dış gelişmeler hakkında bilgi sahibi olunulacak
|
5- |
1980 Darbesini hazırlayan şartlar ve darbenin gerçekleşme süreci hakkında bilgi edinilecek
|
6- |
1982 Anayasası hakkında bilgi edinilecek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
|
|
2- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
|
|
3- |
Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
|
|
4- |
Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
|
|
5- |
TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
|
|
6- |
TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
|
|
7- |
Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye
Osman Akandere, Milli Şef Dönemi
Durmuş Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi,
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye''de Siyasi Partiler
Tekin Erer, Türkiye''de Parti Kavgaları
|
|