Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ESRA CANOOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, PROF. DR. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik ve uygulamalı olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slaty ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir. Uygulamalarda öğrencinin kendisinin katılımcı olması sağlanacak, istenildiğinde yardım edilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere çiftlik hayvanlarında gebeliğin mekanizmasını ve teşhis yöntemlerini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Çiftlik hayvanlarında gebeliğin mekanizmasını ve teşhis yöntemleri
|
1- |
Gebeliğin maternal tespiti
|
2- |
Erken gebelik faktörü
|
3- |
Büyükbaş hayvanlarda Ultrasonografi
|
4- |
Büyükbaş hayvanlarda Ultrasonografi
|
5- |
Koyunlarda Ultrasonografi
|
6- |
Endokrinoloji
|
7- |
VİZE
|
8- |
Vaginal muayene
|
9- |
İneklerde rektal muayene
|
10- |
İneklerde rektal muayene
|
11- |
Kısraklarda rektal muayene
|
12- |
Kısraklarda rektal muayene
|
13- |
Radyografi
|
14- |
Vaginal biyopsi ve RIT
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çiftlik hayvanlarında gebelik tanısının, hayvan sahibi, hayvan sağlığı ve gebeliğin kontrolü açısından önemi.
|
2- |
Çiftlik hayvanlarında Erken gebelik faktörü.
|
3- |
Ultrasonografi ile gebelik tanı yöntemleri.
|
4- |
İneklerde rektal muayene ile gebelik tanı yöntemi.
|
5- |
Kısraklarda rektal muayene ile gebelik tanı yöntemi.
|
6- |
Çiftlik hayvanlarında Radyografi, Vaginal biyopsi ve RIT yöntemlerinin gebelik tanısında kullanımı.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
20
|
1
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
1
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Evcil Hayvanlarda Doğum ve İnfertilite (Ed. Alaçam, E., 2010, Ankara)
2. Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji, Medipres, 2012, Malatya
3. Current Therapy in Large Animal Theriogenology (Youngquist, R.S., 1997, Philaladelphia)
4. Veterinary Reproduction and Obstetrics (Noakes, Parkinson, England, 2001, London)
5. Canine and Feline Theriogenology (Johnston, Kustritz, Olson, 2001, Philaladelphia)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|