Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > MESLEKİ YABANCI DİL I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ YABANCI DİL I Birinci düzey MYD301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN MUCUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HİMMET CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin temel amacı, öğrenciye ingilizce dilindeki matematiksel terimleri öğretmek ve ingilizce matematiksel metinlerden türkçeye ve tam tersine türkçe matematiksel metinlerden ingilizceye tercümeler yapmaktır.
Dersin tanımı İngilizce matematiksel terimler ve ingilizce matematiksel metinlerden türkçeye ve tam tersine türkçe matematiksel metinlerden ingilizceye tercümeler.

Dersin içeriği
1- İngilizce temel matematiksel terimler
2- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
3- İngilizce temel matematiksel terimler
4- Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye tercümeler
5- İngilizce temel matematiksel terimler
6- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
7- İngilizce temel matematiksel terimler
8- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
9- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
10- İngilizce temel matematiksel terimler
11- Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye tercümeler
12- İngilizce temel matematiksel terimler
13- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizcedeki temel matematiksel terimleri öğrenme
2- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye nasıl tercüme yapılacağını öğrenme
3- Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye nasıl tercüme yapılacağını öğrenme
4- İngilizce yazılı matematiksel metinleri anlama
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     117
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J.Sinclair, English Usage, Harper Collins Publishers Ltd, London, 1992.
Yardımcı Kaynaklar S.I. Grossman, Elementary Linear Algebra, Wadsworth Publishing Company, California, 1987.

Ders ile ilgili dosyalar