Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK |
Birinci düzey |
FİZ101 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT BALCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
UZMAN DR. MEHMET KIŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Fakülte ve yüksek okullarda bilinmesi gereken en temel Fizik olaylarını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Fiziksel büyüklükleri, mekanik,akışkanlar,elektrik ve manyetik alanlar,ısı ve sıcaklık Konularını Tanımak.
|
1- |
ÖLÇME VE FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLER
|
2- |
MALZEMELERİN ÖZELLİKLERİ
|
3- |
KİNEMATİK
|
4- |
DİNAMİK
|
5- |
STATİK
|
6- |
İŞ VE ENERJİ
|
7- |
İTME VE MOMENTUM
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
AKIŞKANLAR
|
10- |
DALGALAR VE SES
|
11- |
ISI VE SICAKLIK, GENLEŞME VE HAL DEĞİŞTİRME
|
12- |
DURGUN ELEKTRİK, ELEKTRİK ALANLARI.
|
13- |
POTANSİYEL,AKIM VE DİRENÇ
|
14- |
MANYETİZMA
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel düzeyde, Ölçüm standartlarını ve fiziksel büyüklükleri öğrenmek.
|
2- |
Malzemelerin özelliklerini tanımak.
|
3- |
Mekanik bilgisinin uygulamaların öğrenmek.
|
4- |
İş, enerji ve güç kavramlarını günlük hayata uyarlayarak uygulamak.
|
5- |
Dalga ve ses olgularının hayattaki kullanım önemini öğrenmek.
|
6- |
Isı ve sıcaklık kavramlarının günlük kullanımdaki önemini, Elektrik ve manyetik alanların etkilerini kavrayabilmek.
|
7- |
Fizik yasalarının ( Mekanik, Hidrolik, Enerji, ısı sıcaklık, Elektrik ve Manyetizma ) zirai alanlara uygulamaları.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
7
|
3
|
21
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
83
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Meslek Yüksek okulları için Teknolojinin Bilimsel İlkeleri,Nobel Yayınları,Prof.Dr. Önder ORHUN,4.Baskı,2009
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fakülteler düzeyinde Temel Fizik kanunlarını içeren herhangi bir Kaynak olabilir.
|
|