Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ YÖNETİM MUHASEBESİ |
Üçüncü düzey |
İŞL 602 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ESMERAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MURAT ESMERAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
sınıfta yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye maliyet-fiyat, maliyet-karar konularında düşünce yapısı oluşturmak, maliyet unsurları, gider dağıtım yöntemleri, maliyet hesaplama sistemleri konusunda düşünce biçimi ve yetenek kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Yönetim muhasebesinde ileri konular işlenmektedir.
|
1- |
Maliyet ve Yönetim Muhasebesine Giriş
|
2- |
Maliyet Dağıtım İşlemleri
|
3- |
Sipariş Maliyet Yöntemi
|
4- |
Safha Maliyet Yöntemi
|
5- |
Faaliyet Dayalı Maliyetleme
|
6- |
Standart Maliyet Yöntemi
|
7- |
Değişken Maliyet Sistemi
|
8- |
arasınav
|
9- |
Maliyet- Hacim – Kar Analizleri
|
10- |
Faaliyet Bütçesi ve Maliyet Kontrolü
|
11- |
Maliyet Yönetim Sistemi: Hedef maliyetleme, Kaizen Maliyetleme
|
12- |
Maliyet Yönetim Sistemi: Kalite Maliyetleri
|
13- |
Yeni Üretim Ortamlarında Maliyet Muhasebesi
|
14- |
Yeni Üretim Ortamlarında Maliyet Muhasebesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mamul maliyetini unsurlarına ayırıp inceleyebilme
|
2- |
Birim mamul maliyetinin hesaplanması için maliyet hesaplama sitemi oluşturabilme
|
3- |
Maliyet ve kar planlaması yapabilme
|
4- |
Maliyet düşürme konusunda öneriler sunabilme
|
5- |
Yeni üretim ortamlarında mevcut sistemleri analiz edip değerlendirebilme
|
6- |
Yönetim muhasebesinde ileri beceriler kazandırmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
5
|
20
|
Ödevler
|
3
|
8
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Karakaya, Mevlüt, Maliyet Muhasebesi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004. Akdoğan, Nalan, Maliyet Muhasebesi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004. Büyükmirza, Kamil
|
Yardımcı Kaynaklar
|
H. Kamil Büyükmirza "Maliyet ve Yönetim Muhasebesi” Gazi Kitabevi, 17. Baskı, 2012.---
|
|