Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA METODLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METODLARI İkinci düzey EGB 515 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin genel amacı, eğitim bilimlerinin çeşitli alanlarında yüksek lisans eğitimi alan öğrencilere, öncelikle yaşama ve olaylara karşı bilimsel bir bakış açısı kazandırarak, öğrencilerin bir problemi bilimsel yöntemi kullanarak nasıl çözmeye çalışacakları konusundaki bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
Dersin tanımı Bilim, bilimsel yöntem ve araştırma vb. temel kavramlar, Araştırmada problem bulma ve ifade etme, Hipotez yazma, Literatür tarama teknikleri Araştırma modelleri ve veri toplama teknikleri

Dersin içeriği
1- A.Bilgi, bilim ve tarihsel süreç içindeki dönüşümleri
2- Bilgi, bilim ve araştırma kavramı
3- Sosyal gerçeği anlamada farklı paradigmalar: Pozitivizm ve postpozitivizm
4- Sosyal gerçeği anlamada farklı paradigmalar: Pozitivizm ve postpozitivizm
5- Bilgi edinme yolları
6- Bilgi edinme yolları
7- Bilimde nedensellik
8- Vize sınavı
9- Bilim ve bilim insanı
10- Bilim ve bilim insanı
11- Bilimsel etik
12- Bilimsel etik
13- Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemin sınırlılıkları
14- Final sınavı ve ödev teslimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgi ve bilim kavramlarının tarihsel süreç içindeki dönüşümlerini kavrar.
2- Bilimsel düşünme yönteminin yaşamı anlama ve sorgulamadaki yeri ve önemini anlar.
3- Bilginin kaynaklarını açıklar.
4- Bilimsel araştırmada etik kurallara uyar.
5- Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemin sınırlılıklarını açıklar
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Balcı, A.(2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3.baskı). Ankara: Pegem. Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: PegemA. Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. (10.baskı). Ankara: Nobel.
Yardımcı Kaynaklar APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA. Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler. Ankara: Rehber Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar