Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > DENTAL PLAK VE PATOJENİTESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENTAL PLAK VE PATOJENİTESİ İkinci düzey DPR 615 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.DOÇ. DR. Duygu Kılıç
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrenciye plak oluşumu ve gelişimi, dental plağın fizyolojik özellikleri, periodontal mikrobiyoloji, spesifik periodontal hastalıklarla ilişkili mikroorganizmalar, spesifik periodontopatojenlerin karakteristik özellikleri ve gelecekte periodontal mikrobiyolojinin klinik kullanımı hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı Periodontal hastalıkta mikrobiyal dental plağın öneminin anlatılması

Dersin içeriği
1- Dental Plak: Konak ile ilişkili Biofilm
2- Dental Plak Kompozisyonunun Makroskobik Yapısı
3- Dental Plak Oluşumu
4- Dental Plağın Mikroskobik Yapısı ve Fizyolojik Özellikleri
5- Biofilm Ortamının Önemi
6- Periodontitisle İlişkili Plak Mikroorganizmaları
7- Periodontal Hastalıkta Mikrobiyal Spesifite
8- Spesifik Periodontal Hastalıklarla İlişkili Mikroorganizmalar
9- Periodontal Hastalıklarda görülen Mikroorganizmalar İle İlişkili Çalışmalar
10- Periodontal Patojenlerin Ayrıştırma Kriterleri
11- 4. Periodontal Mikrobiyolojinin Gelecekteki Avantajları
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyofilmin yapısını tanır
2- Öğrenci periodontal hastalık ile dental plak ilişkisini kurar
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 10 140
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 30 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar