Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA KOÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere bilimsel kamuoyu araştırmalarının hangi aşamalardan oluştuğunu ve konu seçiminden verilerin analizine kadar bir araştırmanın nasıl hazırlanması gerektiğini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Kamuoyu araştırmaları ve SPSS uygulamaları dersi kamuoyu araştırmalarında araştırma konusunun seçimi, amaçların belirlenmesi, yöntem seçimi, veri toplama gerekli evren ve örneklemin seçimi, verilerin SPSS programına girilerek analiz edilmesi ve bulguların yorumlanması konularının işlendiği bir derstir
|
1- |
Tanımlar, Kamuoyu araştırmalarında konu ve yöntem seçimi.
|
2- |
Kamuoyu araştırmalarında Evren ve Örneklem seçimi
|
3- |
Veri kavramı ve veri toplama teknikleri
|
4- |
Veri analizinde kullanılacak istatistiksel tekniğin seçimi
|
5- |
SPSS programının kurulumu ve genel olarak incelenmesi
|
6- |
Anket çalışmalarında kodlama ve SPSS programına veri girişi ve veri tanımlamaları
|
7- |
Frekans analizi
|
8- |
Frekans tablolarının yorumlanması
|
9- |
Çapraz tablo analizi
|
10- |
Tabloların yorumlanması
|
11- |
Grafiklerin çizilmesi
|
12- |
Ki kare analizi ve yorumlanması
|
13- |
T testinin yapılması ve yorumlanması
|
14- |
Basit Korelasyon analizi ve yorumlanması
|
15- |
Güvenirlilik testi ve yorumlanması. Genel Tekrar
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma sürecini öğrenmek
|
2- |
Araştırma nüfusu, örneklemi, gibi kavramları öğrenmek
|
3- |
SPSS programını kurabilmek
|
4- |
SPSS programına veri girebilmek
|
5- |
Frekans analizini yapmak
|
6- |
Frekans analizi tablolarını yorumlamak
|
7- |
T testini yapabilmek
|
8- |
T testi tablolarını yorumlamak
|
9- |
Ki kare analizini yapmak ve yorumlamak
|
10- |
Başlangıç düzeyinde rapor hazırlamak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
3
|
30
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ural, Ayhan ve Kılıç, İbrahim (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Büyüköztürk, Şener (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi. Ankara: Pegema.
|
|