Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ Birinci düzey SEC209 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR.FATİH ALTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf içi Ders Anlatımı
Dersin amacı Sağlık kuruluşlarındaki bilgisayar ve bilgi teknolojilerinin yapısı ve gerekliliklerini öğrenmek.
Dersin tanımı Bilgi teknolojilerinin ve bilgi sistemlerinin sağlık sektöründe önemi ve gereklilklerinin öğrenilmesi.

Dersin içeriği
1- Bilginin tanımı ve bilgi düzeyleri
2- veri-enformasyon-bilgi dönüşümü
3- Bilgi sistemlerinin tanımı, önemi ve gereklilikleri
4- Hastanelerde bilgi sisteminin kullanımı, önemi ve gereklilikleri
5- Hastane bilgi sistemlerinin kullanım alanları
6- Klinik bilgi sistemleri
7- Yönetim bilgi sistemleri ve stratejik karar destek sistemleri
8- Ara Sınav
9- Ara sınavın değerlendirilmesi.Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
10- Ulusal bilgi sistemleri
11- Ulusal sağlık bilgi sistemleri
12- Sağlık-NET uygulaması
13- E-nabız, tele-tıp, Medula vb. uygulamalar
14- Dijital Hastaneler
15- Hastane bilgi sistemlerinde etik
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanıma ve ilişkilendirebilme.
2- Ulusal ve uluslararası bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olma
3- Elektronik sağlık kayıtlarını kavrama
4- Sağlık hizmetleride kullanılan bilgi teknolojilerini kavrama
5- Sağlık Bilişiminde Güvenlik Konusunu kavrama ve uygulama
6- Sağlık Bilişiminde Mahremiyet ve Yasal Konuları kavrama ve uygulama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar