Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI |
Birinci düzey |
RTS368 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KOÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BERNA BERKMAN KÖSELERLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Türkiye Ekonomisi ile temel kavramlar, Türkiye’nin çeşitli sosyo-ekonomik göstergeleri ve Türkiye ekonomisinin makro ekonomik göstergelerinin tarihi gelişiminin verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye ekonomisinde merak edilen konular, kamu maliyesi, AB ile ilişkiler, özelleştirme, istikrar politikaları, para-banka ve merkez bankası ilişkileri ve dış sektör ana başlıklarıyla ele alınacaktır.
|
1- |
EKONOMİ BİLİMİ VE MİKRO VE MAKRO EKONOMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAM VE TEORİLER.
|
2- |
TÜRKİYE’NİN NÜFUSU VE YAPISI
|
3- |
TÜRKİYE’DE İSTİHDAM VE İŞSİZLİK
|
4- |
TÜRKİYE’NİN MİLLİ GELİRİ VE GELİŞİMİ - TÜRKİYE’DE KAMU MALİYESİ: YAPISI VE SORUNLARI
|
5- |
TÜRKİYE’DE ENFLASYONUN GELİŞİMİ, TEMEL NEDENLER VE ALINABİLECEK ÖNLEMLER
|
6- |
TÜRKİYE’NİN ÖDEMELER BİLÂNÇOSU VE DIŞ TİCARET POLİTİKASI İLE İLGİLİ GELİŞMELER
|
7- |
VİZE SINAVI
|
8- |
TÜRKİYE’DE KİT’LERİN ÖNEMLİ SORUNLARI VE ÖZELLEŞTİRME FAALİYETLERİ
|
9- |
TÜRKİYE’DE MALİ SİSTEMİN YAPISI, SORUNLARI VE FİNANS PİYASALARI
|
10- |
TÜRKİYE’DE TARIM SEKTÖRÜNÜN YAPISI VE SORUNLARI
|
11- |
TÜRK SANAYİSİNİN GELİŞİMİ, YAPISI VE SORUNLARI
|
12- |
AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİ
|
13- |
AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE TÜRKİYE’NİN KONUMU
|
14- |
FİNAL SINAVI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkiye Ekonomisi ile ilgili temel kavramları öğrenmek
|
2- |
Türkiye'nin nüfusunun ve yapısının kavranması
|
3- |
Türkiye'deki milli gelirin gelişiminin kavranması
|
4- |
Türkiye'de mali sistemin yapısının kavranması
|
5- |
Türkiye'de tarım ve sanayi sektörlerinin yapısının kavranması
|
6- |
Avrupa Birliği süreci ve Türkiye'nin konumunun kavranması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aslan EREN, Türkiye Ekonomisi, Ekin Yayınevi,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hüseyin Şahin, Türkiye Ekonomisi, Ezgi Yayınevi, Yakup Kepenek, Nurhan Yentürk Türkiye Ekonomisi Remzi Kitabevi, Cihan Dura, Türkiye Ekonomisi, Erciyes Üniversitesi Yayınları Ahmet Kılıçbay, Türk Ekonomisi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Nazif Kuyucuklu, Türkiye İktisadı, Filiz Kitabevi
|
|