Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EKONOMİK ENTOMOLOJİ |
İkinci düzey |
BİY 620 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere böcek dünyasının çeşitliliğini ve insan böcek ilişkilerini kavratmak.
|
Dersin tanımı
|
Böcek kontrolünde legal, kültürel, fiziksel, mekanik, mikrobiyal, biyolojik ve kimyasal yöntemlerin kullanımı, Bunların integrasyonu, ve farklı yaklaşımlar. Spesifik üretim sistemleri, Böcek zararlılarının teşhisi ve yönetim stratejileri.
|
1- |
Depo zararlılarının genel özellikleri
|
2- |
Kuru meyve güvesi, incir kurdu tanımı ve biyolojisi
|
3- |
Kuru meyve güvesi, incir kurdu mücadele yöntemleri
|
4- |
İncir güvesi, pirinç güves, un güvesi, kuru meyva güvesi, iç fındık güvesi tanımı ve biyolojisi
|
5- |
İncir güvesi, pirinç güves, un güvesi, kuru meyva güvesi, iç fındık güvesi mücadele yöntemleri
|
6- |
Petek güvesi,elbise güvesi, arpa güvesi, buğday biti, pirinç biti tanımı ve biyolojisi
|
7- |
Petek güvesi,elbise güvesi, arpa güvesi, buğday biti, pirinç biti mücadele yöntemleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Mısır biti, kırma biti, un biti, kuru üzüm biti tanımı ve biyolojisi
|
10- |
Mısır biti, kırma biti, un biti, kuru üzüm biti mücadele yöntemleri
|
11- |
Biyolojik mücadele etmenlerinin tanımı ve biyolojisi
|
12- |
Genel tartışma
|
13- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
14- |
-
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Learn general characteristics of pests warehouse
|
2- |
Learn flour moth, grape berry moth, fig established: definition of the biology and control methods
|
3- |
Learn fig moth, rice moth, flour moth, dried fruit moth, moth hazelnut: definition of the biology and control methods
|
4- |
Learn wax moth, clothes moth, barley moth, weevil, rice bits: definition of the biology and control methods
|
5- |
Learn maize weevil, grain weevil, flour beetles, dried fruit beetle: definition of the biology and control methods
|
6- |
Learn warehouse beetle, beetle crop hump, non-beetle: definition of the biology and control methods
|
7- |
Acari of stored products: definition of the biology and control methods
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
|
2- |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
|
4- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
|
6- |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
|
|
7- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
|
9- |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
10- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
|
|
12- |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
13- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel Entomoloji, İ. Akif KANSU, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Bitki koruma, Ankara,1990
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çağatay, N., Ekonomik Entomoloji, Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü Ders Notları
Entomology Third Edition, Cedric GILLOTT, Springer 2005
|
|