Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EKONOMİK ENTOMOLOJİ |
Üçüncü düzey |
BİY 620 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere böcek dünyasının çeşitliliğini ve insan böcek ilişkilerini kavratmak.
|
Dersin tanımı
|
Böcek kontrolünde legal, kültürel, fiziksel, mekanik, mikrobiyal, biyolojik ve kimyasal yöntemlerin kullanımı, Bunların integrasyonu, ve farklı yaklaşımlar. Spesifik üretim sistemleri, Böcek zararlılarının teşhisi ve yönetim stratejileri.
|
1- |
Depo zararlılarının genel özellikleri
|
2- |
Kuru meyve güvesi, incir kurdu tanımı ve biyolojisi
|
3- |
Kuru meyve güvesi, incir kurdu mücadele yöntemleri
|
4- |
İncir güvesi, pirinç güves, un güvesi, kuru meyva güvesi, iç fındık güvesi tanımı ve biyolojisi
|
5- |
İncir güvesi, pirinç güves, un güvesi, kuru meyva güvesi, iç fındık güvesi mücadele yöntemleri
|
6- |
Petek güvesi,elbise güvesi, arpa güvesi, buğday biti, pirinç biti tanımı ve biyolojisi
|
7- |
Petek güvesi,elbise güvesi, arpa güvesi, buğday biti, pirinç biti mücadele yöntemleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Mısır biti, kırma biti, un biti, kuru üzüm biti tanımı ve biyolojisi
|
10- |
Mısır biti, kırma biti, un biti, kuru üzüm biti mücadele yöntemleri
|
11- |
Biyolojik mücadele etmenlerinin tanımı ve biyolojisi
|
12- |
Genel tartışma
|
13- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
14- |
-
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Learn general characteristics of pests warehouse
|
2- |
Learn flour moth, grape berry moth, fig established: definition of the biology and control methods
|
3- |
Learn fig moth, rice moth, flour moth, dried fruit moth, moth hazelnut: definition of the biology and control methods
|
4- |
Learn wax moth, clothes moth, barley moth, weevil, rice bits: definition of the biology and control methods
|
5- |
Learn maize weevil, grain weevil, flour beetles, dried fruit beetle: definition of the biology and control methods
|
6- |
Learn warehouse beetle, beetle crop hump, non-beetle: definition of the biology and control methods
|
7- |
Acari of stored products: definition of the biology and control methods
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
|
3- |
Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
|
|
4- |
Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
|
|
5- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
7- |
Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
|
|
8- |
Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
|
|
9- |
Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel Entomoloji, İ. Akif KANSU, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Bitki koruma, Ankara,1990
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çağatay, N., Ekonomik Entomoloji, Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü Ders Notları
Entomology Third Edition, Cedric GILLOTT, Springer 2005
|
|