Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > GAZETECİLİKTE YAPIM SÜREÇLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GAZETECİLİKTE YAPIM SÜREÇLERİ II Birinci düzey GAZ306 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİKRET YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Fikret Yazıcı, Prof. Dr. Hamza Çakır, Doç. Dr. Deniz Elif Yavalar, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Biçer
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Haber değerlerini göz önünde bulundurarak haber konusu belirlemek, kaynaklara ulaşmak, mülakat yapmak, elde edilen bilgiyi redakte etmek; uygun bilgisayar programları kullanılarak gazete tasarımı yapmak konusunda öğrencilere bilgi vermek ve uygulama yaptırmak amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Derste bir gazete tasarlatılarak, hazırladıkları haberler üzerinden öğrencilere; özel-rutin haber, röportaj-söyleşi teknikleri konularında bilgiler verilir.

Dersin içeriği
1- Gazetecilikte Yapım Süreçleri I dersine ilişkin genel bilgilendirme
2- Haber değerleri nedir? Haber konusu belirleme, haber kaynaklarına ulaşma, kaynaktan bilgi toplama,haber yazma-redaksiyon, tasarım
3- Öğrenci proje konusu belirleme
4- Planlama, Takvim
5- Uygulama
6- Uygulama
7- Uygulama
8- Ölçme ve Değerlendirme
9- Öğrenci proje konusu belirleme
10- Planlama, takvim
11- Uygulama
12- Uygulama
13- Uygulama
14- Ölçme ve Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir özel-rutin haberin, röportaj ve söyleşinin nasıl yapılacağını öğrenir, pratik eder.
2- Birinci ve ikinci el kaynaklara nasıl ulaşacağı konusunda bilgi sahibi olur, deneyim kazanır.
3- Haber kaynağına,doğru zamanda, doğru soru sormayı öğrenir.
4- Topladığı veriler ışığında, haber yazabilir.
5- Grup çalışması deneyimi kazanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 5 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Röportaj mı söyleşi mi? Atilla Girgin Haber ve Habercilik, Gazetecilik Üzerine Düşünmek, IPS Vakfı yay. Gazetecilik ve Habercilik drl. S.Alankuş, IPS Vakfı yay. Oya Tokgöz Temel Gazetecilik Ayşe İnal, Haberi Okumak Sevda Alankuş, Yeni Habercinin El Kitabı "Okuldan Haber Odasına", IPS Vakfı yay.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar