Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Birinci düzey |
MB 203 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. SEYHAN EKİNCİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri gibi konular üzerinde durulacaktır.
|
1- |
Öğrenme ve öğretme ilkeleri
|
2- |
Eğitim programının temel öğeleri
|
3- |
Eğitim programı hazırlama
|
4- |
Eğitim programı hazırlama
|
5- |
Program geliştirmenin felsefi temelleri
|
6- |
Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri
|
7- |
Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
|
8- |
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
|
9- |
Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
|
10- |
Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması
|
11- |
Öğretim ve öğrenme stratejileri
|
12- |
Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
|
13- |
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
14- |
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
15- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenme öğretme kavramı ve alt kavramlarını kavrar
|
2- |
Öğrenme ve öğretmeye etki eden temel unsurlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Öğrenme etkinliklerinin nasıl planlanacağını kavrar ve uygular.
|
5- |
Öğrenme ve öğretme süreçlerini doğru ve etkili bir şekilde kavrar
|
6- |
Alana özgü temel öğrenme yaklaşımlarını uygular.
|
7- |
Derslere özgü kullanılacak yöntem ve teknikleri uygulamalı olarak gösterir
|
8- |
Eğitimde çağdaş yaklaşımların alana nasıl uyarlanacağını kavrar ve örneklerle gösterir
|
9- |
Öğretim hizmetlerinin niteliğini artırmak için yapılması gerekenleri bilir ve uygular.
|
10- |
Öğretmenlik meslek etiği hakkında gerekli bilgi ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şahin, Ç.(Editör) Öğretim ilke ve Yöntemleri,
Doğanay A. (Ed.) (2007). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şahin, Ç.(Editör) Öğretim ilke ve Yöntemleri
|
|