Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Birinci düzey |
MB 203 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. SEYHAN EKİNCİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri gibi konular üzerinde durulacaktır.
|
1- |
Öğrenme ve öğretme ilkeleri
|
2- |
Eğitim programının temel öğeleri
|
3- |
Eğitim programı hazırlama
|
4- |
Eğitim programı hazırlama
|
5- |
Program geliştirmenin felsefi temelleri
|
6- |
Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri
|
7- |
Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
|
8- |
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
|
9- |
Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
|
10- |
Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması
|
11- |
Öğretim ve öğrenme stratejileri
|
12- |
Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
|
13- |
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
14- |
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
15- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenme öğretme kavramı ve alt kavramlarını kavrar
|
2- |
Öğrenme ve öğretmeye etki eden temel unsurlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Öğrenme etkinliklerinin nasıl planlanacağını kavrar ve uygular.
|
5- |
Öğrenme ve öğretme süreçlerini doğru ve etkili bir şekilde kavrar
|
6- |
Alana özgü temel öğrenme yaklaşımlarını uygular.
|
7- |
Derslere özgü kullanılacak yöntem ve teknikleri uygulamalı olarak gösterir
|
8- |
Eğitimde çağdaş yaklaşımların alana nasıl uyarlanacağını kavrar ve örneklerle gösterir
|
9- |
Öğretim hizmetlerinin niteliğini artırmak için yapılması gerekenleri bilir ve uygular.
|
10- |
Öğretmenlik meslek etiği hakkında gerekli bilgi ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şahin, Ç.(Editör) Öğretim ilke ve Yöntemleri,
Doğanay A. (Ed.) (2007). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şahin, Ç.(Editör) Öğretim ilke ve Yöntemleri
|
|