Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEKNİK YABANCI DİL |
Birinci düzey |
UZM213 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Ingilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET EREN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CANAN SEVİMEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrencilerin bilimsel bir ortamda mühendislikle ilgili bilgilerini ve fikirlerini İngilizce kullanarak açıklamak ve okudukları herhangi bir konudaki yazıyı anlayarak değerlendirme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
u ders kapsamında, çeşitli Bilim dalları (matematik, havacılık ve mühendislik) ile ilgili kavramlar; havacılık endüstrisinde kullanılan araçlar, temel mühendislik konuları ile ilgili örnek konular incelenecektir.
|
1- |
Kelime dağarcığı, gramer kuralları , dil yapıları, zamanlar ve cümle yapıları gibi temel dilbilgisi konuları.
|
2- |
Kelime dağarcığı, gramer kuralları , dil yapıları, zamanlar ve cümle yapıları gibi temel dilbilgisi konuları.
|
3- |
Kelime dağarcığı, gramer kuralları , dil yapıları, zamanlar ve cümle yapıları gibi temel dilbilgisi konuları.
|
4- |
Kelime dağarcığı, gramer kuralları , dil yapıları, zamanlar ve cümle yapıları gibi temel dilbilgisi konuları.
|
5- |
Havaalanındaki Talimatlar
|
6- |
Havaalanındaki Talimatlar
|
7- |
Temel Havacılık Terminolojisi; Temel Hava İletişimi
|
8- |
Vize
|
9- |
Temel Havacılık Terminolojisi; Temel Hava İletişimi
|
10- |
Amaç Bağlaçları; Olasılık, Sıklık, Zorunluluk Koşulları
|
11- |
Amaç Bağlaçları; Olasılık, Sıklık, Zorunluluk Koşulları
|
12- |
Aktif ve Pasif Cümleler
|
13- |
Aktif ve Pasif Cümleler
|
14- |
e
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ğrenciler, teknik yabancı dilde temel dilbilgisi kurallarını ve kelime dağarcığını doğru bir şekilde kullanabilirler.
|
2- |
Akademik makaleleri anlama, özetleme ve eleştirel analiz etme yetenekleri gelişmiştir
|
3- |
Uzay mühendisliği alanındaki temel terimlerin doğru bir şekilde çevirisini yapabilir ve anlamlarını açıklayabilirler.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
7- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
8- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
1
|
7
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|