Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ-II |
Birinci düzey |
ADA 128 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Temel Bilgi Teknolojileri I dersini almış olmak.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğretim Görevlisi Seyit HASOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğretim Görevlisi Seyit HASOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik ve pratik olmak üzere iki kısımda verilmektedir. Teorik kısımda değişik eğitim öğretim materyalleri ile desteklenen ders anlatım, soru cevap yöntemleri ile öğrencilere anlatılmaya çalışılmaktır. Uygulama kısmında ise anlatılan teorik bilgilerin özellikle mesleki açıdan ve hayatlarında en çok kullanacakları alanlarla sentezlenerek ürünler çıkartmaları ve bu süreçlerde yaşadıkları sıkıntıların toplu olarak tartışılarak giderilmesi ile işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin günlük hayatta veya mesleki hayatlarında kendilerini lokal veya internet ortamında ihtiyaç duyalan bilgilerini sunum yapmaları ve elektonik yaşam noktasında elektronik posta kişisel web sayfası blog vb. ortamlarına etkilerini öğrenip kendilerine ait elektronik posta alıp site tasarlama.Ulusal yargı ağı örgütü projesini inceleyip hakkında ve kullanımında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin tanımı
|
Elektronik hayat kavramı kapsamında öğrencilerin elektronik posta kullanımı kişisel web sayfalarını inşa etmelerine olanak sağlayan, mesleki noktada sunumlar hazırlamasına imkan veren, ulusal yargı ağı projesine mesleki gözle bakıp sistemi mesleki yeterlilik noktasında öğrenilmesini sağlayan derstir.
|
1- |
Elektronik Tablolama Editörü
Veri ve tablo kavramı
Doğru ve hızlı bilgi giriĢi, değiĢtirilmesi,
Verilerin koĢullu biçimlendirilmesi
Özel seçim ve yapıĢtırma teknikleri, sayfalarda veri arama
ve değiĢtirme
Stiller ve Ģablonlar kullanma ve oluĢturma
Sayfa yapısı, yazıcı çıktı ayarları, özel görünümler
|
2- |
Elektronik Tablolama Editörü
ÇalıĢma kitaplarının açılmasını, değiĢtirilmesini korumak,
korumaları kaldırmak
ÇalıĢma kitabının yapısını korumak, formülleri gizlemek
veya göstermek
Metin dosyalarını Excel içinden açma ve farklı biçimlerde
kaydetmek
Çoklu çalıĢma kitapları ve sayfaları arasında çalıĢmak,
toplu kaydetmek
ÇalıĢma kitaplarında arasında bilgiyi bağlamak, köprüler
yerleĢtirmek
|
3- |
Elektronik Tablolama Editörü
Grafikler oluĢturmak, seçeneklerini değiĢtirmek ve çoklu
grafiklerle çalıĢmak
Grafiklere eğilim çizgisi, hata çubukları eklemek, iki eksenli
grafikler çizmek
Tablolar hazırlama, tablolara veri giriĢi, veriyi sıralama,
süzme, alt toplamlar
|
4- |
Elektronik Tablolama Editörü
Göreceli ve mutlak adresler
Excel''de aritmetik iĢlemler ve iĢlevler
Toplam, ortalama, mod, medyan, maksimum, minimum
ve standart sapma
Regresyon, korelasyon, varyans, kovaryans
|
5- |
Elektronik Tablolama Editörü
Mantıksal iĢlevlerin kullanılması
Bir veri listesindeki değerleri arama (düĢeyara ve yatayara)
KoĢullu istatistik bilgiler (vseçort, vseçtopla, ..)
Tanımlayıcı istatistik
Rastgele sayı üretimi
|
6- |
Elektronik Tablolama Editörü
Formül denetleme, değiĢiklikleri izleme, gözcü
Özet tablolar oluĢturmak (Pivot table)
Senaryo yönetimi, hedef arama
Çözücüyü kullanarak bir sorunu tanımlama ve çözme
|
7- |
Elektronik Tablolama Editörü
Makrolar
Makro oluşturmak, çalıştırmak,
Makro (VBA) programlamaya giriş
Makro düzenlemek, silmek, yeni işlevler yazma
|
8- |
Elektronik Tablolama Editörü
Makrolar
DeğiĢkenler
Hücre tanımlama
KoĢul yapıları
|
9- |
Elektronik Tablolama Editörü
Makrolar
Makro (VBA) programlamada döngüler ve biçimlendirme
komutları
|
10- |
Veritabanı Editörü
Veritabanı kavramı,
Veritabanı yazılımı,
Tablo oluĢturma,
Kayıt ekleme, silme ve güncelleme
|
11- |
Veritabanı Editörü
Anahtarlar ve ilişkiler
|
12- |
Veritabanı Editörü
Form oluşturma
|
13- |
Veritabanı Editörü
Sorgu oluşturma
|
14- |
Veritabanı Editörü
Uygulama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, kaliteli sunum yapabilir duruma gelir.
|
2- |
Öğrenci, elektronik posta alır kullanılır.
|
3- |
Kişisel blog sitesi tanımlar ve oluşturur.
|
4- |
UYAP projesi hakkında bilgi sahibi olur ve mesleki ihtiyaçlarını uygular.
|
5- |
Medya okur yazarlığını öğrenir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
70
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
OFFICE 2013 TÜRKÇE | Bayram YILDIZ KODLAB YAYINLARI EXCEL 2010 ve VBA | Yakup DİRLİK KODLAB YAYINLARI
|
|