Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > COORDINATION CHEMISTRY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
COORDINATION CHEMISTRY İkinci düzey CHEM-523 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Şaban Patat, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze eğitim
Dersin amacı Koordinasyon bileşeni nedir? Nasıl oluşur. Metal ve ligandlar arasındaki bağ teorileri nedir, izomerik formları nedir, nerede kullanılırlar, nasıl elde edilir?
Dersin tanımı Koordinasyon kimyası hakkında ayrıntılı bilgi elde edilir.

Dersin içeriği
1- Tarihçe, adlandırma
2- izomerlik, kirallik
3- Koordinasyon sayıları ve yapılar
4- Manyetik duyarlılık
5- Değerlik bağ kuramı,kristal alan kuramı
6- karedüzlem kompleksler
7- Ara sınav
8- Tetrahedral kompleksler, pi alıcı verici etkileşimler
9- Jahn- Teller etkisi
10- Elektron spektrumları
11- Çok elektronlu atomların elektronik spektrumu
12- Terim sembolleri, temel hal terim sembolü
13- İlinti diyagramları
14- Tanabe Sugano diyagramları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Koordinasyon bileşiği nedir nerelerde kullanılır
2- Bağ teorileri nelerdir
3- Koordinasyon sayısı ve geometri arasındakı ilişki
4- İzomeri çeşitleri
5- Terim sembolleri
6- Elektronik ppektrumlar hakkında bilgi edinilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 5 6 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 8 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Inorganic Chemistry, Gary L. Miessler, Donald A.Tarr
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar