Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (doktora) > COORDINATION CHEMISTRY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
COORDINATION CHEMISTRY Üçüncü düzey CHEM-523 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Şaban Patat, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze eğitim
Dersin amacı Koordinasyon bileşeni nedir? Nasıl oluşur. Metal ve ligandlar arasındaki bağ teorileri nedir, izomerik formları nedir, nerede kullanılırlar, nasıl elde edilir?
Dersin tanımı Koordinasyon kimyası hakkında ayrıntılı bilgi elde edilir.

Dersin içeriği
1- Tarihçe, adlandırma
2- izomerlik, kirallik
3- Koordinasyon sayıları ve yapılar
4- Manyetik duyarlılık
5- Değerlik bağ kuramı,kristal alan kuramı
6- karedüzlem kompleksler
7- Ara sınav
8- Tetrahedral kompleksler, pi alıcı verici etkileşimler
9- Jahn- Teller etkisi
10- Elektron spektrumları
11- Çok elektronlu atomların elektronik spektrumu
12- Terim sembolleri, temel hal terim sembolü
13- İlinti diyagramları
14- Tanabe Sugano diyagramları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Koordinasyon bileşiği nedir nerelerde kullanılır
2- Bağ teorileri nelerdir
3- Koordinasyon sayısı ve geometri arasındakı ilişki
4- İzomeri çeşitleri
5- Terim sembolleri
6- Elektronik ppektrumlar hakkında bilgi edinilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
2- Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
3- Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
4- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
6- Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
8- Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
9- Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 5 6 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 8 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Inorganic Chemistry, Gary L. Miessler, Donald A.Tarr
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar