Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
COORDINATION CHEMISTRY |
Üçüncü düzey |
CHEM-523 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Şaban Patat, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Koordinasyon bileşeni nedir? Nasıl oluşur. Metal ve ligandlar arasındaki bağ teorileri nedir, izomerik formları nedir, nerede kullanılırlar, nasıl elde edilir?
|
Dersin tanımı
|
Koordinasyon kimyası hakkında ayrıntılı bilgi elde edilir.
|
1- |
Tarihçe, adlandırma
|
2- |
izomerlik, kirallik
|
3- |
Koordinasyon sayıları ve yapılar
|
4- |
Manyetik duyarlılık
|
5- |
Değerlik bağ kuramı,kristal alan kuramı
|
6- |
karedüzlem kompleksler
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Tetrahedral kompleksler, pi alıcı verici etkileşimler
|
9- |
Jahn- Teller etkisi
|
10- |
Elektron spektrumları
|
11- |
Çok elektronlu atomların elektronik spektrumu
|
12- |
Terim sembolleri, temel hal terim sembolü
|
13- |
İlinti diyagramları
|
14- |
Tanabe Sugano diyagramları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Koordinasyon bileşiği nedir nerelerde kullanılır
|
2- |
Bağ teorileri nelerdir
|
3- |
Koordinasyon sayısı ve geometri arasındakı ilişki
|
4- |
İzomeri çeşitleri
|
5- |
Terim sembolleri
|
6- |
Elektronik ppektrumlar hakkında bilgi edinilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
|
|
2- |
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
|
4- |
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
|
5- |
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
|
6- |
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
|
7- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
|
8- |
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
|
|
9- |
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
6
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
8
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Inorganic Chemistry, Gary L. Miessler, Donald A.Tarr
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|