Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
COORDINATION CHEMISTRY |
İkinci düzey |
CHEM-523 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Şaban Patat, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Koordinasyon bileşeni nedir? Nasıl oluşur. Metal ve ligandlar arasındaki bağ teorileri nedir, izomerik formları nedir, nerede kullanılırlar, nasıl elde edilir?
|
Dersin tanımı
|
Koordinasyon kimyası hakkında ayrıntılı bilgi elde edilir.
|
1- |
Tarihçe, adlandırma
|
2- |
izomerlik, kirallik
|
3- |
Koordinasyon sayıları ve yapılar
|
4- |
Manyetik duyarlılık
|
5- |
Değerlik bağ kuramı,kristal alan kuramı
|
6- |
karedüzlem kompleksler
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Tetrahedral kompleksler, pi alıcı verici etkileşimler
|
9- |
Jahn- Teller etkisi
|
10- |
Elektron spektrumları
|
11- |
Çok elektronlu atomların elektronik spektrumu
|
12- |
Terim sembolleri, temel hal terim sembolü
|
13- |
İlinti diyagramları
|
14- |
Tanabe Sugano diyagramları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Koordinasyon bileşiği nedir nerelerde kullanılır
|
2- |
Bağ teorileri nelerdir
|
3- |
Koordinasyon sayısı ve geometri arasındakı ilişki
|
4- |
İzomeri çeşitleri
|
5- |
Terim sembolleri
|
6- |
Elektronik ppektrumlar hakkında bilgi edinilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
6
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
8
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Inorganic Chemistry, Gary L. Miessler, Donald A.Tarr
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|