Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
METABOLİK BOZUKLUKLAR |
Üçüncü düzey |
VPT 670 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Hücre morfolojisi ve organelleri, hücrede büyüme ve regrasyon, fizyolojisi, metabolizması (hücre yüzeyi, protein sentez yolları, lizozomlar ve hücre içi sindirim), hücre ve gelişim bozuklukları, adaptasyon, ölüm nedenleri, genetik hastalıklar ve yaşlanma dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Metabolizma hastalıklarını anlatan derstir.
|
1- |
Hücrenin histomorfolojisi
|
2- |
Hücrenin protein metabolizması
|
3- |
Hücrenin karbonhidrat metabolizması
|
4- |
Hücrenin detoksifikasyon mekanizmaları
|
5- |
Hiperkeratoz (Karnileşme)
|
6- |
Glikojen Birikimi
|
7- |
Yağ Metabolizması Bozuklukları
|
8- |
Lipidlerin Ekstrasellüler Birikimi
|
9- |
Pigmentler
|
10- |
Kristaller ve Mineral Madde Birikimi
|
11- |
Asidozis
|
12- |
Alkolozis
|
13- |
Şok
|
14- |
Konulara genel bir bakış
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciye metabolizma hastalıkları konusunda bilgi vermektir
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erer, H., Kıran, M.M., Çiftçi, M.K., (2000) Veteriner Genel Patoloji, Bahçıvanlar Basım, Konya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kökuslu, C., (1996) Genel Patoloji, Medisan Yayınevi, Ankara
|
|