Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim (doktora) > İLETİŞİM VE İKNA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM VE İKNA Üçüncü düzey HİT 609 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Mesaj tasarımında ikna edici argümanların kullanılmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin tanımı İkna yöntem ve teknikleri ardında yatan nedenlerle açıklanır ve örnekler sunulur.

Dersin içeriği
1- İkna İlkeleri: Karşılıkta Bulunma(Reciprocity) ilkesi ve uygulama örnekleri.
2- İkna İlkeleri: Otorite (Authority) ilkesi ve uygulama örnekleri.
3- İkna İlkeleri: Adanmışlık ve Tutarlılık (Consistency) ilkesi ve uygulama örnekleri.
4- İkna İlkeleri:Toplumsal Kanıt Kuralı(consensus) ilkesi ve uygulama örnekleri.
5- İkna İlkeleri: Azlık Kuralı (Scarcity) ilkesi ve uygulama örnekleri.
6- İkna ve Retorik.
7- İkna ve Retorik: İknada retorik bileşenlerin (ethos, pathos,logos) kullanımı
8- İkna teknikleri: Rank’ın Yoğunlaştırma ve Azaltma Taktiği
9- İkna teknikleri:Evet evet tekniği.
10- İkna teknikleri:Alternatifleri sırala tekniği.
11- İkna teknikleri:Borçlu hissettirme tekniği
12- İkna teknikleri: Yer etme tekniği.
13- İknaya karşı direnme: Güvenirlilik, öğrenme, gruplar
14- İknaya karşı direnme: Ön deneme, zihni başka yöne çekme, tepki
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mesaj tasarımında argüman geliştirebilir.
2- İkna ilkelerini mesaj üretiminde kullanır.
3- İkna yöntem ve tekniklerini yerinde kullanır.
4- Retorik bileşenlerle konuşma tasarlayabilir.
5- İknaya karşı koyma becerisi kazanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı CIALDINI, RB. "İknanın Psikolojisi, çev." Yasemin Fletcher, MediaCat Yayınları, İstanbul (2007).
Yardımcı Kaynaklar Jamieson, Harry. "İletişim ve İkna." Çev: Nejdet Atabek ve Banu Dağtaş), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları (1996). Türkkan, Reha Oğuz. İkna ve uzlaşma sanatı. Altın Kitaplar Yayınevi, 2006. Anık, Cengiz. Siyasal ikna. Vadi Yayınları, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar