Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I |
Birinci düzey |
BZ 111 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPER BAŞTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ALPER BAŞTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders, teorik bilgiler pratik uygulamalar ile pekiştirilerek temelde öğretim elemanı merkezli olarak öğrencilerle etkileşimli bir biçimde verilmektedir. Dersin tamamı bilgisayar mühendisliği bölümü bilgisayar laboratuvarlarında yürütülür. Her konudan sonra mutlaka uygulama yapılarak kod yazma becerisi geliştirilir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, bilgisayar programlama kavramının öğretilmesi ve öğrenilen programlama kavramlarının C programlama dilinde kullanılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
--
|
1- |
Bilgisayarın Temel Birimleri
|
2- |
Algoritma ve Akış Diyagramları - 1
|
3- |
Algoritma ve Akış Diyagramları - 2
|
4- |
Atama ve Girdi, Çıktı Komutları
|
5- |
Seçme Komutları
|
6- |
Döngü Komutları
|
7- |
Fonksiyonlar - 1
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Fonksiyonlar - 2
|
10- |
Göstergeler
|
11- |
Diziler
|
12- |
Dizgiler
|
13- |
Yapılar ve Birleşimler
|
14- |
Metin Dosyaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini anlama.
|
2- |
Algoritma yazma becerisinin gelişimi.
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlama.
|
4- |
Mühendislik problemlerini formüle edebilme.
|
5- |
Kod yazma beceresinin gelişmesi.
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
9
|
1
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
137
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
7
|
35
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
N.E. Çağıltay, F.C. Selbes, G.Tokdemir, Ç. Turhan, "C Dersi Programlamaya Giriş", 3. Baskı, Ankara, 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|