Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin.(doktora) > RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ Üçüncü düzey T303 ÖKD 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Restoratif Diş Tedavisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ VAHTİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Vahti Kılıç, Öğr. Gör. Ayşe Nur Doğan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Furkan Akkılıç
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dönem sonunda diş ve çevre dokularının muayenesini, tedavi planını, çürüğün etiyolojisini, histopatolojisini,çürük tespit yöntemlerini, çürüğün sınıflandırmasını, proflaktik çürük tedavi yöntemlerini 3. Sınıf öğrencilerine öğretmektir.
Dersin tanımı Diş ve çevre dokularının muayenesi, tedavi planı, çürüğün etiyolojisi, histopatolojisi,çürük tespit yöntemleri, çürüğün sınıflandırması, proflaktik çürük tedavi yöntemlerininin anlatıldığı teorik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çürük teorileri
2- Çürük ve plağın tanımı
3- Dental Plak/Biofilm
4- Çürük insidansını etkileyen lokal faktörler
5- Çürüğün sınıflandırılması
6- Mine/dentin çürüğünün histopatolojisi
7- Çürük teşhisinde kullanılan yöntemler
8- Çürük tipleri
9- Dişlerin çürüksüz lezyonları
10- Çürük riskinin belirlenmesi
11- Çürüğün önlenmesi
12- Çürüğün önlenmesinde kullanılan güncel metodlar
13- Oral kavite ve tükürük-I
14- Oral kavite ve tükürük-II
15- Antimikrobiyal ajanalar-I
16- Antimikrobiyal ajanalar-II
17- Diyet analizi
18- Diyet analizi
19- Erişkinlerde pit ve fissür örtücüler-I
20- Erişkinlerde pit ve fissür örtücüler-I

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çürüğün histolojisi ve patolojisini bilecekler
2- Diş ve çevre dokularının muayenesini yapabilecekler
3- Çürük tespit yöntemlerini bilecekler
4- Çürüğü sınıflandırabilecekler
5- Tedavi planı yapabilecekler
6- Proflaktik çürük tedavi yöntemlerini bilecekler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Textbook of Oprative Dentistry

Ders ile ilgili dosyalar