Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KALP RADYOLOJİSİ |
Üçüncü düzey |
VCR 642 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; evcil hayvanlarda kalp radyolojisi ve kalp hastalıklarının radyolojik tanısının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
evcil hayvanlarda kalp radyolojisi ve kalp hastalıklarının radyolojik tanısı
|
1- |
Köpeklerde kalp anatomisi
|
2- |
Köpeklerde kalp anatomisi
|
3- |
Kedilerde kalp anatomisi
|
4- |
Kedilerde kalp anatomisi
|
5- |
Büyük hayvanlarda kalp anatomisi
|
6- |
Büyük hayvanlarda kalp anatomisi
|
7- |
Köpeklerde kalbin radyolojik olarak görüntülenmesi
|
8- |
Kedilerde kalbin radyolojik olarak görüntülenmesi
|
9- |
Büyük hayvanlarda kalbin radyolojik olarak görüntülenmesi
|
10- |
Köpeklerde kalbin indirek radyografisi
|
11- |
Kedilerde kalbin indirek radyografisi
|
12- |
Büyük hayvanlarda kalbin indirek radyografisi
|
13- |
Kalbin radyografisinde kullanılan kontrast maddeler ve komplikasyonları
|
14- |
Kalbin radyografisinde kullanılan kontrast maddeler ve komplikasyonları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Köpeklerde kalp anatomisi
|
2- |
Büyük hayvanlarda kalp anatomisi
|
3- |
Köpeklerde kalbin radyolojik olarak görüntülenmesi
|
4- |
Kedilerde kalbin radyolojik olarak görüntülenmesi
|
5- |
Büyük hayvanlarda kalbin radyolojik olarak görüntülenmesi
|
6- |
Köpeklerde kalbin indirek radyografisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
|
|
2- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
|
|
3- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
|
|
4- |
Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
5- |
Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
6- |
Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
|
|
7- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
|
|
9- |
Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
|
|
10- |
Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
|
|
11- |
Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
|
|
13- |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
3
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara
Arıcan M, 2012, Veteriner genel radyoloji ve kedi-köpek için tanısal radyografi atlası, Bahçıvanlar, Konya
|
|