Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstriyel Tasarim Müh.(doktora) > SENSÖRLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SENSÖRLER Üçüncü düzey ETM 606 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEZAİ ALPER TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEZAİ ALPER TEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Her çeşit algılayıcıyı; ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Algılayıcıların tanımı ve çeşitli sistemlerde kullanılması

Dersin içeriği
1- Sıcaklık Algılayıcıları
2- Sıcaklık Algılayıcıları
3- Nem Algılayıcıları
4- Hız Algılayıcıları
5- Titreşim algılayıcıları
6- İvme algılayıcıları
7- Konum algılayıcıları
8- Ara sınav
9- Mesafe algılayıcıları
10- Basınç algılayıcıları
11- Akış algılayıcıları
12- Seviye algılayıcıları
13- Kuvvet algılayıcılar
14- Algılayıcı uygulamaları
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sıcaklık algılayıcılarının kurulumunu yapmak
2- Nem algılayıcılarının kurulumunu yapma
3- Hız, titreşim ve ivme algılayıcılarının kurulumunu yapmak
4- Konum ve yaklaşım algılayıcılarının kurulumunu yapmak
5- Basınç, akış ve seviye algılayıcılarının kurulumunu yapmak
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
4- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
9- Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
10- Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
11- Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 3 42
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar