Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİN PSİKOLOJİSİ |
İkinci düzey |
DKA207 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ KUŞAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Ali KUŞAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, belli konularda daha ayrıntılı ve açıklayıcı olması için öğrencilere seminer hazırlamaları ve sınıfta sunmaları istenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Din Psikolojisinin alanı, temel kavramları, yöntemi ve kaynakları ve konularını tanıtmak, din psikolojisi akımlarını ve temsilcilerini tanımak, dinin psikolojik yapı ile ilişkisini, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi açısından ortaya koymak.
|
Dersin tanımı
|
Din Psikolojisinin alanı, temel kavramları, yöntemi ve kaynakları ve konularını tanıtan, din psikolojisi akımlarını ve temsilcilerini, dinin psikolojik yapı ile ilişkisini ortaya koymaya çalışan bir derstir.
|
1- |
Din psikolojik tanımı ve geleneksel tanımlardan farkı
|
2- |
Din Psikolojisinin alanı ve konusu amacı
|
3- |
Din yaşam şekilleri ve psikolojik anlamı
|
4- |
Din davranışın psikolojik motivasyonları: Doğal yapı ve din ilişkisi
|
5- |
Dini davranışın motivasyonları: Psiko-sosyal nedenler
|
6- |
Psikoanalizciler ve Din (Freud ve Din)
|
7- |
Psikoanalizciler ve Din (Jung ve Din)
|
8- |
Dini gelişmenin bilişsel temelleri
|
9- |
Din gelişim ve ahlak gelişim ile ilişkisi
|
10- |
Din gelişmenin kişilik gelişmesi ile ilişkisi
|
11- |
Dine dönüş ve din değiştirmenin psikolojik süreci ve nedenleri
|
12- |
Tasavvuf psikolojisi: Tasavvufi yaşantının psikolojik motivasyonları
|
13- |
Din ve zihinsel hastalıklar
|
14- |
Din psikolojisinde metot
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dini psikolojik tanımını ve geleneksel dini tanımlardan farkını bilir
|
2- |
Din psikolojsinin alanı ve konularını bilir
|
3- |
Dini yaşam şekillerinin ve dindarlığın boyutlarını bilir
|
4- |
Fıtrat ve din ilişkisi anlar
|
5- |
Dinin duygunun biyolojik temellerinin neler olduğunu anlar
|
6- |
Dini gelişimi kavrar ve gelişim çağına göre dini müfredatın neler olacağını kavrar
|
7- |
Dini dönüşümün psikolojik motivasyonunun anlar
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hasan Kayıklık: Din Psikolojisi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ali Kuşat: Psikanaliz ve Din
Gelişim Dönemleri ve Din
|
|