Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > MADDELER BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MADDELER BİLGİSİ Birinci düzey T206 ÖKD 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ZORUNLU
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. FİLİZ YAĞCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FİLİZ YAĞCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK- YÜZ YÜZE
Dersin amacı DİŞHEKİMLİĞİNDE KULLANILAN MALZEMELERİN ÖZELLİKLERİNİ VE KULLANIM YERLERİNİ AKTARMAK
Dersin tanımı DİŞHEKİMLİĞİ KLİNİĞİNDE KULLANILAN MADDELERİN BİLGİSİ

Dersin içeriği
1- MADDENİN GENEL ÖZELLİKLERİ
2- MODEL MATERYALLERİ - ALÇI VE ÜRÜNLERİ - EPOKSİ
3- MODEL MATERYALLERİ - ALÇI VE ÜRÜNLERİ - EPOKSİ
4- MUMLAR
5- METALLER VE ALAŞIMLARI - TESVİYE - POLİSAJ
6- REVETMANLAR - DÖKÜM - LEHİM
7- REVETMANLAR - DÖKÜM - LEHİM
8- ÖLÇÜ MADDELERİ
9- ÖLÇÜ MADDELERİ
10- POLİMERLER
11- POLİMERLER
12- POLİMERLER
13- SİMANLAR
14- SİMANLAR
15- SİMANLAR
16- DENTAL PORSELENLER
17- DENTAL PORSELENLER
18- DENTAL PORSELENLER
19- DENTAL İMPLANTLAR
20- DENTAL İMPLANTLAR

Dersin öğrenme çıktıları
1- MATERYALLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE DENTAL MATERYELLERDE ARANILAN ÖZELLİKLER
2- FARKLI MODEL MATERYALLERİ VE ÖZELLİK FARKLILIKLARI
3- MUMLARIN KULLANILDIĞI YERLER VE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
4- DENTAL METAL VE ALAŞIMLARIN SINIFLANDIRILMASI VE ARANILAN ÖZELLİKLER
5- REVERTMAN ÇEŞİTLERİ VE KULLANILDIĞI YERLER
6- DENTAL ÖLÇÜ MADDELERİ, KULLANIM YERLERİ VE ÖZELLİKLERİ
7- DİŞ HEKİMLİĞİNDE POLİMERLERİN KULLANIM YERLERİ VE ÖZELLİKLERİ
8- DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN SİMANLAR VE ÖZELLİKLERİ
9- GÜNÜMÜZ DENTAL PORSELENLERİ VE ÖZELLİKLERİ
10- DENTAL İMPLANT MATERYALLERİ VE ÖZELLİKLERİ

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Diş Hekimliğinde Maddeler Bilgisi (Gülşen Can, A. Ersan Ersoy, M. Levent Aksu) 10th Dental Materials Proporties and Manuplation (John M. Powers, John C. Wataha)
Yardımcı Kaynaklar Diş Hekimliğinde Maddeler Bilgisi ( Antony von Fraunhofer) Çeviri Editorü: Dr. Nuran Özyemişci Cebeci

Ders ile ilgili dosyalar