Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA |
İkinci düzey |
HEM505 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMİNE ERDEM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EMİNE ERDEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, soru-cevap, tartışma vb yöntemlerle öğrencilerin derse katılımları sağlanmakta ve ders konularına ilişkin sunum yapmaları beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
1- Bilimsel araştırma yöntemlerini tartışmak 2- Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışmak 3- Nicel araştırmanın temel özellikleri, yöntemlerini tartışmak 4- Nicel araştırma planlayabilmek 5- Araştırma raporunun yazımını tartışmak 6- Araştırmalarda etik sorunları tartışmak 7- Yayınlanmış araştırma makale örneklerini eleştirel değerlendirmek
|
Dersin tanımı
|
Araştırma yöntemleri ve hemşirelikte yayınlanmış araştırma örnekleri incelenir. Nicel bir araştırma planlanır
|
1- |
Derse hazırlık
|
2- |
Bilim, bilimsel yöntem ve aşamaları ve hemşirelik
|
3- |
Araştırma süreci ve konu seçimi, problem tanımı
|
4- |
Literatür tarama
|
5- |
Hemşirelik alanında yapılan araştırmaların analizi
|
6- |
Araştırma yöntemleri
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
|
7- |
Nicel araştırma yöntemleri
|
8- |
Nicel araştırma yöntemleri
|
9- |
Nicel araştırmanın planlanması
|
10- |
Nicel araştırmalarda evren ve örneklemi
|
11- |
Nicel araştırmalarda veri toplama yöntemleri
|
12- |
Araştırma raporunun yazımı
|
13- |
Araştırmalarda etik
|
14- |
Yayınlanmış araştırma makale örneklerini eleştirel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilim, bilimsel yöntem ve aşamalarını tartışabilme
|
2- |
Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışabilme
|
3- |
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini karşılaştırabilme
|
4- |
Araştırma raporunun yazımını tartışabilme
|
5- |
Araştırmalarda etik sorunları tartışabilme
|
6- |
Yayınlanmış araştırma örneklerini eleştirel değerlendirebilme
|
7- |
Hemşirelik alanında yapılmış araştırmaları tartışabilme
|
8- |
Bir araştırma planlayıp yazabilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
121
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tip Kitabevi, istanbul, 2014. 2. Erefe İ (Ed). Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara, 2002. 3. Sönmez V, Alacapınar F. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara, 2013. 4. Şimşek H, Yıldırım A. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. İnternet
2. Güncel literatür
|
|