Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA İkinci düzey HEM505 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİNE ERDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİNE ERDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, soru-cevap, tartışma vb yöntemlerle öğrencilerin derse katılımları sağlanmakta ve ders konularına ilişkin sunum yapmaları beklenmektedir.
Dersin amacı 1- Bilimsel araştırma yöntemlerini tartışmak 2- Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışmak 3- Nicel araştırmanın temel özellikleri, yöntemlerini tartışmak 4- Nicel araştırma planlayabilmek 5- Araştırma raporunun yazımını tartışmak 6- Araştırmalarda etik sorunları tartışmak 7- Yayınlanmış araştırma makale örneklerini eleştirel değerlendirmek
Dersin tanımı Araştırma yöntemleri ve hemşirelikte yayınlanmış araştırma örnekleri incelenir. Nicel bir araştırma planlanır

Dersin içeriği
1- Derse hazırlık
2- Bilim, bilimsel yöntem ve aşamaları ve hemşirelik
3- Araştırma süreci ve konu seçimi, problem tanımı
4- Literatür tarama
5- Hemşirelik alanında yapılan araştırmaların analizi
6- Araştırma yöntemleri Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
7- Nicel araştırma yöntemleri
8- Nicel araştırma yöntemleri
9- Nicel araştırmanın planlanması
10- Nicel araştırmalarda evren ve örneklemi
11- Nicel araştırmalarda veri toplama yöntemleri
12- Araştırma raporunun yazımı
13- Araştırmalarda etik
14- Yayınlanmış araştırma makale örneklerini eleştirel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim, bilimsel yöntem ve aşamalarını tartışabilme
2- Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışabilme
3- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini karşılaştırabilme
4- Araştırma raporunun yazımını tartışabilme
5- Araştırmalarda etik sorunları tartışabilme
6- Yayınlanmış araştırma örneklerini eleştirel değerlendirebilme
7- Hemşirelik alanında yapılmış araştırmaları tartışabilme
8- Bir araştırma planlayıp yazabilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tip Kitabevi, istanbul, 2014. 2. Erefe İ (Ed). Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara, 2002. 3. Sönmez V, Alacapınar F. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara, 2013. 4. Şimşek H, Yıldırım A. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013.
Yardımcı Kaynaklar 1. İnternet 2. Güncel literatür

Ders ile ilgili dosyalar