Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK VE PRATİK
|
Dersin amacı
|
Hayvan Türlerine özgü zehirlenme vakalarında tedavi yöntemlerini öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Bu ders çiftlik ve pet hayvanlarında görülebilecek organik veya inorganik zehirli maddelerin neden olduğu zehirlenmelerde spesifik veya spesifik olmayan tedavi seçenekleri öğreten derstir.
|
1- |
Zehirlenmelerde Acil Müdahale Yöntemleri
|
2- |
Emilmenin önlenmesi
|
3- |
Özel Anditodların kullanımı
|
4- |
Vücuttan atılımı hızlandırmak
|
5- |
Belirtilere yönelik sağıltım 1
|
6- |
Belirtilere yönelik sağıltım 2
|
7- |
Destekleyici sağıltım 1
|
8- |
Destekleyici sağıltım 2
|
9- |
sınav
|
10- |
Atlarda görülen zehirlenmeler ve tedavisi 1
|
11- |
Atlarda görülen zehirlenmeler ve tedavisi 2
|
12- |
Sığır, koyun ve keçilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 1
|
13- |
Sığır, koyun ve keçilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 2
|
14- |
Köpek ve kedilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 1
|
15- |
Köpek ve kedilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 2
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvanlarda şekillenebilecek zehirlenmeleri tanıyabilmek.
|
2- |
Uygun tedavi yöntemleri ile zehirlenmeleri tedavi edebilmek.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerde genel sağaltım prensiplerini öğrenir.
.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerin klinik teşhisini öğrenir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerin laboratuvar teşhisini öğrenir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrencihayvanlarda zehirlenmelerin ayırıcı tanısını öğrenir.
|
7- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerden hastalıklardan korunmayı öğrenir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Acil Klinik,Prof. Dr. İsa ÖZAYDIN
Veteriner Klinik Toksikoloji, Prof. Dr. Sezai KAYA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara.
Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia.
|
|