Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK 2 |
Birinci düzey |
FBÖ 102 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HASAN KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HASAN KAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Fiziğin temel kavram ve ilkelerini anlamak, bu ilke ve kavramların gerçek dünyayla bağlantılarını kurabilmek için uygulamaları gerçekleştirmek
|
Dersin tanımı
|
FBO 102 Fizik-2 dersi elektrik yükü ve özelliklerini ele alarak, durgun ve hareketli yüklerin yol açtığı fiziksel olayları açıklayan bir derstir.
|
1- |
Elektrik yükü, Coulomb kanunu
|
2- |
Elektrik Alanı
|
3- |
Gauss kanunu
|
4- |
Elektrik potansiyel
|
5- |
Kondansatör ve Dielektrik
|
6- |
Madde içinde elektrik akımı
|
7- |
Doğru akım devreleri
|
8- |
Manyetik alanın etkileri
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Manyetik alan
|
11- |
Faraday kanunu
|
12- |
Madde ve mıknatıslık
|
13- |
İndüktans ve devre osilasyonları
|
14- |
Alternatif akım
|
15- |
Maxwell denklemleri ve elektromanyetik dalgalar
|
16- |
Dönem sonu sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Coulomb kanunu ve elektrik yükü arasındaki durumu açıklar
|
2- |
Nokta yük ve sürekli yük dağılımlarında elektriksel potansiyeli hesaplar
|
3- |
Kondansatörlerde yük depolama özelliklerini açıklar
|
4- |
Kirchoff kanunlarını elektrik devrelerinde akım bulmada kullanabilir
|
5- |
Amper ve Gauss kanunlarını kanunlarını manyetik alanlarda kullanabilir
|
6- |
Faraday ve lenz kanunlarını bilir ve kullanır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Serway, R. A., & Beichner, R. J. (2002). Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Ankara: Palme Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bueche, F. J., & Jerde, D. A. (2000). Fizik İlkeleri 2. Ankara: Palme Yayıncılık. Gettys, W. E., Keller, F. J., & Skove, M. J. (1995). Fizik 2. cilt. İstanbul: Literatür yayıncılık.
|
|