Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > SULAMA ŞEBEKELERİNDE ORGANİZASYON VE YÖNETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMA ŞEBEKELERİNDE ORGANİZASYON VE YÖNETİM Üçüncü düzey BSM602 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Sulama şebekeleri ve unsurlarının neler olduğunu öğrenmek, sulama işletmeciliğindeki güncel sorunlara önerilerde bulunmaktır.
Dersin tanımı Sulama organizasyonlarının neler olduğu, sulama şebekelerinin unsurları, görevleri ve değerlendirme ölçütlerinin neler olduğudur.

Dersin içeriği
1- Sulamaya genel bakış
2- Dünyada ve ülkemizde sulama durumu
3- Sulama organizasyonları
4- sulama birlikleri, devlet sulama kurumları, sulama kooperatifleri
5- Sulama yönetim şekilleri
6- Sulama işletmeciliği
7- Sulama şebekeleri ve unsurları, görevleri
8- Sulama şebekesinin değerlendirilmesi
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sulamanın anlamını bilir.
2- Sulamanın tarihçesini ve mevcut durumunu bilir.
3- Sulama organizasyonlarını ve değerlendirme ölçütlerini bilir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 8 5 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 7 2 14
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 8 40
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sulama İşletme ve Yönetimi, Çukurova Üniv. Ziraat Fak. Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Irrigation Management: Principles and Practices

Ders ile ilgili dosyalar