Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERCAN ŞENYİĞİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Feyza GÜRBÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü ders anlatımı ve uygulama ödevleri
|
Dersin amacı
|
Bireysel ve grup karar verme teknikleri arasındaki farkları ortaya koymak Hangi durumda çok amaçlı karar verme yaklaşımlarının kullanılması gerektiğini
öğrenmek Farklı çok amaçlı karar verme tekniklerini öğretmek, Tekniklerin zayıf yönleri, benzerlik ve farklılıklarınıirdelemek
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere yaratıcı bir yaklaşımla çok amaçlı karar verme tekniklerini öğretmek. karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde
derinlemesine irdelemek. Teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birleştirmek
|
1- |
Çok amaçlı karar verme hakkında bilgilendirme
|
2- |
Lineer ve amaç programlama
|
3- |
Çok değişkenli amaç programlama
|
4- |
Model oluşturulması ve Amaç çeşitleri
|
5- |
Karar vermede grafik yöntemin kullanılması
|
6- |
Excel ve kantitatif yöntemler kullanarak çok amaçlı karar verme problemlerinin çözülmesi
|
7- |
İşletmelerdeki uygulama örnekleri
|
8- |
Analitik hiyerarşi geliştirilmesi
|
9- |
Optimal bölgenin AHP ile seçilmesi
|
10- |
Çok amaçlı proje yönetimi
|
11- |
Olasılıklı durumlarda çok amaçlı karar verme
|
12- |
Problem örnekleri ve çözümleri
|
13- |
Karar verme ağacının geliştirilmesi ve Excel uygulaması
|
14- |
Konuların genel özeti ve tekrarı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ellerindeki problemi irdeleyip, hangi durumda ne tür karar verme yaklaşımı uygulanması gerektiğini
öğrenirler
|
2- |
Amaçların iyi bir şekilde yansıtacağını öğrenirler ve karşılaşılabilecek hileler konusunda bilgi sahibi olurlar
|
3- |
Amaçların açık bir şekilde belirtilmesi durumunda ellerindeki veri setini ve kriterleri ayıklayıp veri
madenciliği ile gerekli veri setine ulaşmayı bilirler
|
4- |
Hangi yöntemin ne zaman kullanılacağını ve karşılaşılabilecek sorunları bilirler
|
5- |
Yöntemlerin gerçek hayatta uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar
|
6- |
Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşma kabiliyeti kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
3
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
10
|
20
|
Ödevler
|
1
|
24
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
48
|
48
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
36
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Multi-criteria Decision Analysis: Methods and Software
Alessio Ishizaka, Philippe Nemery
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Multiple Criteria Decision Analysis: An Integrated Approach, Valerie Belton, Theodor Stewart
|
|