Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RİTİM EĞİTİMİ VE DANS |
Birinci düzey |
BSÖ 204 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Ritim eğitiminin hedefi, beyin, vücut ve duygular arasında denge ve uyumun oluşturulmasıdır. Ayrıca, müzik ve hareket ritmi, hareketlerin uygulamalı nota eğitimi, melodilerin zaman bakımından analizi, çeşitli danslara ilişkin adımlamaların öğretimi sporcunun vücudunu kullanabilme becerisini geliştirmeği amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Hareket eğitiminde bedeni tanımak kadar, bedensel becerileri ortaya çıkartacak eğitim programları da önem kazanmaktadır. Amaca yönelik eğitimin yaratıcılıktan geçtiği düşünülürse beden eğitimcinin gerek yaratıcılığını gerekse tekniğini geliştirmek için ritim eğitimi ve dans önemli bir araçtır.
|
1- |
Ritm ve dansla ilgili temel kavramlar. Ritim duygularını geliştirmek
|
2- |
Müzik ve hareket ritmi.
Ritm notaları ve harekete uygulama çalışmaları
|
3- |
İnsan vücudunun hareket yapısı ve hareket ritmi.
Hareketin olgusu, kapsamı ve analizi
Duruş çalışmaları, temel adımlar.
|
4- |
Yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, örnek dans çalışması
|
5- |
Geleneksel ve değişik ulusların danslarına ilişkin temel adımlar
|
6- |
Ritm, melodi ve müzik seçimi, vals, tango, cazz, dansa ilişkin adımlamalar, kareografiler
|
7- |
Hareket yaratımı (doğaçlama) çalışmaları
|
8- |
Hareket ritmi, tartım çalışmaları, müzik, hareket seçimi, kompozisyon hazırlama ve sunumu
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Sosyal ve sportif danslar (salon,kulüp ve sokak dansları) örnek dans çalışması
|
11- |
Sanatsal danslar ( bale, modern, caz ve diğer yaratıcı danslar) örnek dans çalışması
|
12- |
Hareket yaratımı (doğaçlama) çalışmaları
|
13- |
Geleneksel danslar (dini,taklitli ve yöresel halk dansları) örnek dans çalışması
|
14- |
Kareografi hazırlama ve sunumu
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan vücudunun hareket yapısı bilir.
|
2- |
Ritm eğitiminin kapsamı ve amaçları bilir ; ritm, ölçü, usül ve vuruş kavramları ve uygular
|
3- |
Süre belirteçleri (nota) yazım kuralları, Ritm notaları yazım kuralları ve uygulamalı egzersizleri yapar.
|
4- |
Dans eğitiminde lokomotor ve non lokomotor hareketlerin analizi, öğretimi ve yazım tekniği uygular.
|
5- |
Sosyal ve Sportif dansları bilir
|
6- |
Doğaçlama Çalışmaları
|
7- |
Sanatsal danslar (bale, modern dans, caz ve diğer yaratıcı danslar) örnek çalışmaları
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
3
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aktaş,G. (1999)Temel Dans Eğitimi.İzmir.
Özkan,N.Ritim Eğitimi ve Modern Dans.Ankara.
Altay, F.,Bulca,Y.(2006)Ritim Eğitimi ve Dans
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şengül, E. Serbest Cimnastik, Sporsal Uygulama Dizisi 5,. baskı, 1996, Ankara
.Aktaş, G. Temel Dans Eğitimi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1999,İzmir
.Minton,C.(1997) Choreography
|
|