Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ BİYOKİMYA |
Üçüncü düzey |
KİM 582 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Hücre, biyoenerjitikler ve metabolizma konusunun kavranması. Glikoliz ve sitrik asit döngüsünün kavranması. Elektron taşıma zinciri ve ATP üretiminin kavranması. Karbonhidrat, amino asit biyosentezinin kavranması.
|
Dersin tanımı
|
Biyoenerjetik ve metabolizma. ATP Çevrimi ve hücre biyoenerjetiği. Glikoliziz. Sitrik Asit Çevrimi. Elektron taşıma zinciri ve ATP üretimini. Karbonhidrat biyosentezi. Amino asit biyosentezi. İnsan biyokimyasına özet giriş.
|
1- |
Biyokimya, hücre, termodinamik
|
2- |
Biyoenerjetikler
|
3- |
İnsan biyokimyası ve metabolizmaya giriş
|
4- |
ATP Çevrimi ve hücre biyoenerjetiği
|
5- |
Karbonhidratların sindirimi
|
6- |
Karbonhidrat metabolizması
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Glikoliziz
|
9- |
Sitrik Asit Çevrimi
|
10- |
Elektron taşıma zinciri
|
11- |
Glikojenoliz
|
12- |
Glikojenez
|
13- |
Amino asit biyosentezi
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyoenerjetiklerle ilgili temel kavramları öğrenme.
|
2- |
Metabolizma, anabolizma, katabolizma kavramlarını öğrenme.
|
3- |
ATP Çevrimi ve hücre biyoenerjetiğini öğrenme.
|
4- |
Glikoliziz ile ilgili temel bilgiler edinme.
|
5- |
Sitrik Asit Çevrimini öğrenme.
|
6- |
Karbonhidrat metabolizmasını öğrenme.
|
7- |
Glikojenolizi öğrenme.
|
8- |
Glikojenez öğrenme.
|
9- |
İnsan biyokimyası ile ilgili genel bir görüş edinme.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
2- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
6- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
8- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
9- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|