Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (doktora) > İLERİ BİYOKİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ BİYOKİMYA Üçüncü düzey KİM 582 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hücre, biyoenerjitikler ve metabolizma konusunun kavranması. Glikoliz ve sitrik asit döngüsünün kavranması. Elektron taşıma zinciri ve ATP üretiminin kavranması. Karbonhidrat, amino asit biyosentezinin kavranması.
Dersin tanımı Biyoenerjetik ve metabolizma. ATP Çevrimi ve hücre biyoenerjetiği. Glikoliziz. Sitrik Asit Çevrimi. Elektron taşıma zinciri ve ATP üretimini. Karbonhidrat biyosentezi. Amino asit biyosentezi. İnsan biyokimyasına özet giriş.

Dersin içeriği
1- Biyokimya, hücre, termodinamik
2- Biyoenerjetikler
3- İnsan biyokimyası ve metabolizmaya giriş
4- ATP Çevrimi ve hücre biyoenerjetiği
5- Karbonhidratların sindirimi
6- Karbonhidrat metabolizması
7- Ara sınav
8- Glikoliziz
9- Sitrik Asit Çevrimi
10- Elektron taşıma zinciri
11- Glikojenoliz
12- Glikojenez
13- Amino asit biyosentezi
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoenerjetiklerle ilgili temel kavramları öğrenme.
2- Metabolizma, anabolizma, katabolizma kavramlarını öğrenme.
3- ATP Çevrimi ve hücre biyoenerjetiğini öğrenme.
4- Glikoliziz ile ilgili temel bilgiler edinme.
5- Sitrik Asit Çevrimini öğrenme.
6- Karbonhidrat metabolizmasını öğrenme.
7- Glikojenolizi öğrenme.
8- Glikojenez öğrenme.
9- İnsan biyokimyası ile ilgili genel bir görüş edinme.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar