Ön koşul dersleri
|
lisans öğrencileri
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİR ESİM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİR ESİM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Teknik resim okuma, anlama ve hazırlama hakkında bilgi sahibi olmak. Bilgisayar yazılımı kullanarak teknik çizimler oluşturma.
|
Dersin tanımı
|
Teknik Çizim Standartları. Standart görüntü bırakır.Standart yazı. Standart çizgiler. Ölçülendirme ve ölçekler.AutoCAD pencere ve ekran tanıtılması. , Çizim yardımcıları çizim, komutları modifikasyon komutları, dahili komutları, görüntü kontrolü çizim komut satırı, çizgi çeşitleri, daire ve yay koordine ve bazı ayarlarını Kartezyen ve kutupsal giriş noktası. Bilgisayar destekli teknik çizim uygulamaları
|
1- |
Teknik Resim Standartları. Standart resim yaprakları
|
2- |
Standart yazı. Standart çizgiler
|
3- |
Ölçülendirme ve ölçekler.
|
4- |
AD programlarının ve Autocad Programının Mühendislikteki Önemi ve Özellikleri Bir Autocad Çalışma İstasyonunun Donanım Unsurlarının Tanıtılması Programın Temel Fonksiyonları ve Kontrol Tuşlarının Kontrolü
|
5- |
Çizim Ekranı Sınırı Kavramı – Çizim Birimlerinin Seçimi ( Metrik , Bilimsel, Mühendislik ve Mimari)
|
6- |
Layer (Katman) Kavramı – Çizgi Tipi ve Renklerinin Belirlenmesi – Grid ve Snap Fonksiyonlarının Kullanılması – Save, End ve Quit Komutlarının Kullanılarak Programın Kaydedilmesi ve Programdan Çıkılması
|
7- |
Temel Çizim Komutları : Limits, Zoom, Point, Line, Circle, Erase, Oops, Undo, Redo, Osnap, Polygon, Ellipse, Donut, Trace, Solid, Pline, Break, Trim, Extend
|
8- |
1. ARA SINAV
|
9- |
Temel Çizim Komutları : Fillet, Chamfer, Offset, Copy, Mirror, Move, Rotate, Align, Measure, Divide, Change, Chprop, Area, Dist, Id, List, Pedit, Array,
|
10- |
Ölçülendirme Komutlarının Kullanılarak Yatay Ölçülendirme, Düşey Ölçülendirme, Çap Ölçülendirme, Yarıçap Ölçülendirme, Eğik Ölçülendirme, Döndürülmüş Ölçülendirme Açı Ölçülendirme ve Taşıma Oku ile Ölçülendirmenin Uygulanması
|
11- |
Temel Çizim Komutları : Text, Dtext, Block, Wblock, İnsert, Minsert, Explode, Hatch ve Prototip Dosya Oluşturma
|
12- |
Baseline ve Continue Komutları ile Dizi Ölçülendirme Ölçülendirme Değişkenleri ile Ölçülendirme Şeklinin Değiştirilmesi
|
13- |
Görünüşlerin çizilmesi,Kesit görünüşlerin çizilmesi Yardımcı görünüşlerin çizilmesi
|
14- |
3 Boyutlu Çizim Teknikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
|
|
8- |
6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
|
|
9- |
7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
10- |
7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
11- |
7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
12- |
8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
|
|
13- |
8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
14- |
9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
15- |
10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
16- |
11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
17- |
12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
|
|
18- |
13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kadir GÖK, AutoCAD2012, Seçkin Yayınevi, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|