Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL EKONOMİ |
Birinci düzey |
GZM 211 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYRİYE HİLAL BAĞLITAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Dr. H. HİLAL BAĞLITAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Mikro ekonominin ve makro ekonominin temel kavramları, uluslararası ticaret, piyasa ve fiyat mekanizması gibi konular detaylandırılarak öğrencilere ekonomik yapıya ilişkin teorik alt yapı oluşturulmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, dünyadaki sınırlı üretim kaynaklarını en doğru biçimde kullanma problemi ile ilgilenen ekonomi bilimine giriş niteliğindedir. Ders üç bölümden oluşmaktadır. Öncelikle, mikro-ekonominin temel kavramları tanıtılmakta, piyasa ve fiyat mekanizması, rasyonel tüketiciler, üreticiler ve incelenmektedir. İkinci bölümde devletin ekonomideki rolü, dışsallıklar ve kamusal mallar, makro-iktisadın temel kavramları açıklanmakta ve makro iktisadın mikro temelleri anlatılmaktadır. Son olarak, uluslararası iktisada giriş yapılarak uluslararası ticaretin ne olduğu ve ekonomik büyüme ve kalkınmanın kavramları anlatılmaktadır.
|
1- |
Temel İlkeler
|
2- |
İktisadi modeller ve grafikler
|
3- |
Tüketici talebi
|
4- |
Firma arzı ve piyasa dengesi
|
5- |
Fiyat kontrolleri ve vergiler
|
6- |
Talep ve Arz esneklikleri
|
7- |
Rasyonel tüketici ve tercihler
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Arz eğrisi: Girdiler ve maliyetler
|
10- |
Dışsallıklar ve kamusal mallar
|
11- |
Refah devleti ekonomisi
|
12- |
Makro iktisadi veriler
|
13- |
Makronun Mikro Temelleri
|
14- |
Uls. İktisat: Karşılaştırmalı üstünlükler ve ticaret
|
15- |
Ekonomik büyüme ve kalkınma
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ekonominin temel kavramlarını tanımlar
|
2- |
Arz-talep modelini, tüketici davranış modelini ve marjinal fayda kanunu açıklar
|
3- |
Devletin ekonomideki rolünü daha iyi anlar
|
4- |
Uluslararası ve ulusal ekonomiye ilişkin analizleri açıklar
|
5- |
Özel fayda-toplumsal fayda konularını analiz eder
|
6- |
İktisadi verileri mikro, makro ve uluslararası ölçekte yorumlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
2
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
63
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mikro İktisat (2010): Paul Krugman - Robin Wells, İktisada Giriş (2004): Zeynel Dinler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Makro İktisat: Gregory Mankiw
|
|