Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (doktora) > NÜKLEİK ASİTLERİN YAPISI, DNA REPLİKASYONU VE RNA SENTEZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÜKLEİK ASİTLERİN YAPISI, DNA REPLİKASYONU VE RNA SENTEZİ Üçüncü düzey BİK 526 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Anabilim Dalı araştırma görevlisi doktorlar
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı DNA ve RNA’nın yapısı ve senteziyle birlikte PCR ve rekombinat DNA teknolojisini öğrenmek
Dersin tanımı NÜKLEİK ASİTLERİN YAPISI, DNA REPLİKASYONU VE RNA SENTEZİ

Dersin içeriği
1- DNA’nın yapısı
2- DNA’nın sentezi
3- RNA’nın yapısı ve sentezi
4- miRNA ve özellikleri
5- Pürinlerin sentezi
6- Pürinlerin Yıkımı
7- Pirimidinlerin sentezi
8- Pirimidinlerin yıkımı
9- PCR
10- Rekombinant DNA teknolojisi
11- DNA ve RNA bozuklukları ilgili hastalıklar
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DNA’nın yapısı açıklayabilecek
2- DNA’nın sentez mekanizmasını söyleyebilecek
3- RNA’nın yapısı ve sentezi açıklayabilecek
4- miRNA ve özellikleri sayabilecek, önemini açıklayabilecek
5- Pürinlerin sentez basamaklarını sayabilecek
6- Pürinlerin Yıkımını kavrayabilecek
7- Pirimidinlerin sentez basamaklarını sayabilecek
8- Pirimidinlerin yıkımı kavrayabilecek
9- PCR teknolojisini teorik olarak açıklayabilecek
10- Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan yöntemleri açıklayabilecek DNA ve RNA bozuklukları ilgili hastalıkları açıklayabilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur
2- Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5- Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6- Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7- Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10- Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 10 8 80
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lehninger, Tietz
Yardımcı Kaynaklar Harper

Ders ile ilgili dosyalar