Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ HAYRİYE HALE KOZLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Koruma/restorasyon alanında uzmanlık eğitimini yapmakta olan öğrencilere, koruma düşüncesinin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri üzerine bilgileri vermek. Bu konularda araştırma yapma, bilgi kaynaklarına ulaşma ve edindiği bilgileri ve savunduğu fikirleri bir tartışma platformunda dile getirme becerisini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında öncelikle öğrencilere koruma kuramının temel bilgileri aktarıldıktan sonra araştırma ödevleri verilerek, koruma alanındaki kuramsal bilgileri, bilimsel kaynaklara dayandırarak karşılıklı olarak tartışmaları yoluyla ders yürütülmektedir. Bu kapsamda verilen konunun ağırlığı ve okunacak kaynakların durumuna göre 1 veya 2 haftalık boşluklar verilmekte, her bir ödev bir sınav olarak değerlendirilmektedir.
|
1- |
Dersin tanıtımı ve tanışma
|
2- |
Teorik ders/ Koruma düşüncesi ile ilgili temel kavramlar
|
3- |
Teorik ders/ Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimi
|
4- |
Araştırma haftası
|
5- |
19. yüzyıldan ÖNCE, Avrupa''da ve Anadolu''da "KORUMA" ve "RESTORASYON" alanındaki girişimler, düşünceler ve çabalar ve örnekleri. (Arasınav)
|
6- |
19. yüzyılda, Avrupa''da ve Anadolu''da "KORUMA" ve "RESTORASYON" alanındaki girişimler, düşünceler ve çabalar ve örnekleri. (Arasınav)
|
7- |
20. yüzyılda Avrupa''da ve Anadolu''da "KORUMA" ve "RESTORASYON" alanındaki girişimler, düşünceler ve çabalar ve örnekleri., (Arasınav)
|
8- |
Araştırma haftası
|
9- |
Araştırma haftası
|
10- |
Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
|
11- |
Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
|
12- |
Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
|
13- |
Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
|
14- |
Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Koruma ilkelerinin çıkış noktaları ve koruma düşüncesinin kuramsal temelleri üzerine bilgi edinmek
|
2- |
Koruma alanında ulusal ve uluslararası boyuttaki yasa ve yönetmelikleri araştırma, inceleme, tartışma ve eleştirme becerisi kazanmak
|
3- |
Koruma alanında bilimsel araştırma yapabileceği kaynaklar ve online veritabanları konusunda kullanım becerisi kazanmak
|
4- |
Bilimsel bir savı tartışabilme ve fikirlerini akademik bir platformda ifade edebilme becerisi kazanmak
|
5- |
Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimini ve günümüzdeki sürece yansımalarını eleştirebilme becerisi kazanmak
|
6- |
Koruma alanında mevcut olan ulusal ve uluslararası kurumlarla iletişim kurma, bilgi talep etme ve çalışmalarını aktif olarak takip edebilme becerisi kazanmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
11
|
3
|
33
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
5
|
40
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
20
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
1
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kaynakça öğrencilere iletilmiştir
|
|