Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mimarlik (y.l.) > KORUMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ VE KURAMSAL TEMELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORUMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ VE KURAMSAL TEMELLERİ İkinci düzey MİM 567 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Koruma/restorasyon alanında uzmanlık eğitimini yapmakta olan öğrencilere, koruma düşüncesinin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri üzerine bilgileri vermek. Bu konularda araştırma yapma, bilgi kaynaklarına ulaşma ve edindiği bilgileri ve savunduğu fikirleri bir tartışma platformunda dile getirme becerisini kazandırmak.
Dersin tanımı Ders kapsamında öncelikle öğrencilere koruma kuramının temel bilgileri aktarıldıktan sonra araştırma ödevleri verilerek, koruma alanındaki kuramsal bilgileri, bilimsel kaynaklara dayandırarak karşılıklı olarak tartışmaları yoluyla ders yürütülmektedir. Bu kapsamda verilen konunun ağırlığı ve okunacak kaynakların durumuna göre 1 veya 2 haftalık boşluklar verilmekte, her bir ödev bir sınav olarak değerlendirilmektedir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve tanışma
2- Teorik ders/ Koruma düşüncesi ile ilgili temel kavramlar
3- Teorik ders/ Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimi
4- Araştırma haftası
5- 19. yüzyıldan ÖNCE, Avrupa''da ve Anadolu''da "KORUMA" ve "RESTORASYON" alanındaki girişimler, düşünceler ve çabalar ve örnekleri. (Arasınav)
6- 19. yüzyılda, Avrupa''da ve Anadolu''da "KORUMA" ve "RESTORASYON" alanındaki girişimler, düşünceler ve çabalar ve örnekleri. (Arasınav)
7- 20. yüzyılda Avrupa''da ve Anadolu''da "KORUMA" ve "RESTORASYON" alanındaki girişimler, düşünceler ve çabalar ve örnekleri., (Arasınav)
8- Araştırma haftası
9- Araştırma haftası
10- Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
11- Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
12- Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
13- Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
14- Koruma alanındaki uluslararası tüzüklerde yer alan temel koruma kavramları üzerine öğrenci sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Koruma ilkelerinin çıkış noktaları ve koruma düşüncesinin kuramsal temelleri üzerine bilgi edinmek
2- Koruma alanında ulusal ve uluslararası boyuttaki yasa ve yönetmelikleri araştırma, inceleme, tartışma ve eleştirme becerisi kazanmak
3- Koruma alanında bilimsel araştırma yapabileceği kaynaklar ve online veritabanları konusunda kullanım becerisi kazanmak
4- Bilimsel bir savı tartışabilme ve fikirlerini akademik bir platformda ifade edebilme becerisi kazanmak
5- Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimini ve günümüzdeki sürece yansımalarını eleştirebilme becerisi kazanmak
6- Koruma alanında mevcut olan ulusal ve uluslararası kurumlarla iletişim kurma, bilgi talep etme ve çalışmalarını aktif olarak takip edebilme becerisi kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mimari Tasarım
2- Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3- Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4- Mimarlık Tarihi
5- Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6- Malzeme Bilgisi
7- Kentsel Tasarım/Şehircilik
8- Sanat Tarihi
9- Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 11 3 33
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 5 40
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Kaynakça öğrencilere iletilmiştir

Ders ile ilgili dosyalar