Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MICROBIAL PHYSIOLOGY |
İkinci düzey |
BIOL 507 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Students must have taken physiology and microbiology courses during their undergraduate education.
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
face-to-face, homework assignment, writing review articles in scientific article format, interactive interaction, preparing and presenting presentations
|
Dersin amacı
|
To make students understand the nutrition, reproduction, development, metabolite production, substance exchange, response to environmental factors and mechanisms of action of microorganism groups on other living things, to enable students to analyze current articles on microbial physiology and prepare reports.
|
Dersin tanımı
|
Microbial Physiology is an advanced microbiology course designed for graduate students. It is a study aimed at understanding the cell structure, growth factors, metabolism and genetic composition of microorganisms and the interrelationship of microbiology, biochemistry and genetics in the context of functional bacterial cells. It provides physiological examination of metabolism, regulation, cellular structure, and environmental responses in microorganisms.
|
1- |
Microbial world and chemical Principles
|
2- |
Microbial Cell Structure/Function
|
3- |
Cell-to-cell communication
|
4- |
Microbial metabolism
|
5- |
Metabolic diversity among organisms
|
6- |
Microbial enzymes: Structure and Classification
|
7- |
Metabolic Pathways of Energy Use
|
8- |
The Requirements for Microbial Growth
|
9- |
The Control of Microbial Growth
|
10- |
Microbial Genetics
|
11- |
Classification of Microorganisms
|
12- |
Eukaryotic Microorganisms
|
13- |
Prkaryotic Microorganisms
|
14- |
Viruses, Viroids, and Prions
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Understands the cellular structures and functions of microorganisms
|
2- |
Recognizes substance exchange and membrane structures in microorganisms.
|
3- |
Learns cellular organelles and their functions
|
4- |
Learns the metabolism of microorganisms and the factors necessary for their development.
|
5- |
Recognizes the genetic structures of microorganisms and the functioning of genetic materials.
|
6- |
Understands the general characteristics of microorganisms and the distinctive features of each group.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
|
|
2- |
Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
|
|
3- |
Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
|
|
4- |
Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
|
|
5- |
Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
|
|
6- |
Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
|
|
7- |
Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
|
|
11- |
Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
|
|
12- |
Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
|
|
13- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
|
|
14- |
Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
|
|
15- |
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
|
|
16- |
Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
|
|
17- |
Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
|
|
18- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|