Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKARSU HİDROLİĞİ I |
Üçüncü düzey |
İNŞ 627 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ahmet Alper Öner
Doç. Dr. Levent Latifoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-----
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta sunum
|
Dersin amacı
|
Açık kanal akımları ile ilgili, basınç, hız, debi gibi temel bilgilerin anlaşılması sağlamak, enerji denklemi, momentum denkleminin uygulanması, uniform akımlarda hız ve kayma gerilmesi ifadeleri, hidrolik sıçrama hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Açık kanal akımlarının sınıflandırılması ve özelliklerinin anlaşılması.
|
1- |
Açık kanal akımları ve geometrik elemanları
|
2- |
Açık kanallarda kütle, momentum ve enerji iletimi
|
3- |
Açık Kanal akımlarının sınıflandırılması
|
4- |
Kritik akım
|
5- |
Düzenli akımlarda enerji denkleminin uygulanması
|
6- |
Düzenli akımlarda momentum denkleminin uygulanması
|
7- |
Hidrolik sıçrama,
|
8- |
Sınır tabakası ve akımda sürtünme
|
9- |
Darcy-Weisbach, Chezy ve Manning denklemleri
|
10- |
Uniform akım denklemleri
|
11- |
Kompozit kanallarda uniform Akım
|
12- |
Kompozit kanallarda uniform Akım
|
13- |
Yavaş değişken akım hesaplamaları
|
14- |
Yavaş değişken akım hesaplamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Açık kanal akımlarının özelliklerinin anlaşılması
|
2- |
Açık kanalların boyutlandırılması
|
3- |
Açık kanal akımlarında temel kanunların anlaşılması
|
4- |
Üniform akım ve özellikleri
|
5- |
Kritik akım özelikleri
|
6- |
Akım problemlerinin çözümü
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
5
|
6
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Open Channel Hydraulics, A. Osman Akan, 2006, Elsevier Ltd.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Computational River Dynamics, Weiming Wu, 2008 Taylor & Francis Group, London, UK.
|
|