Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (doktora) > AKARSU HİDROLİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKARSU HİDROLİĞİ I Üçüncü düzey İNŞ 627 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ahmet Alper Öner Doç. Dr. Levent Latifoğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -----
Dersin veriliş şekli Sınıfta sunum
Dersin amacı Açık kanal akımları ile ilgili, basınç, hız, debi gibi temel bilgilerin anlaşılması sağlamak, enerji denklemi, momentum denkleminin uygulanması, uniform akımlarda hız ve kayma gerilmesi ifadeleri, hidrolik sıçrama hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Açık kanal akımlarının sınıflandırılması ve özelliklerinin anlaşılması.

Dersin içeriği
1- Açık kanal akımları ve geometrik elemanları
2- Açık kanallarda kütle, momentum ve enerji iletimi
3- Açık Kanal akımlarının sınıflandırılması
4- Kritik akım
5- Düzenli akımlarda enerji denkleminin uygulanması
6- Düzenli akımlarda momentum denkleminin uygulanması
7- Hidrolik sıçrama,
8- Sınır tabakası ve akımda sürtünme
9- Darcy-Weisbach, Chezy ve Manning denklemleri
10- Uniform akım denklemleri
11- Kompozit kanallarda uniform Akım
12- Kompozit kanallarda uniform Akım
13- Yavaş değişken akım hesaplamaları
14- Yavaş değişken akım hesaplamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Açık kanal akımlarının özelliklerinin anlaşılması
2- Açık kanalların boyutlandırılması
3- Açık kanal akımlarında temel kanunların anlaşılması
4- Üniform akım ve özellikleri
5- Kritik akım özelikleri
6- Akım problemlerinin çözümü
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Open Channel Hydraulics, A. Osman Akan, 2006, Elsevier Ltd.
Yardımcı Kaynaklar Computational River Dynamics, Weiming Wu, 2008 Taylor & Francis Group, London, UK.

Ders ile ilgili dosyalar