Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > PESTİSİDLER VE ANALİZ YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PESTİSİDLER VE ANALİZ YÖNTEMLERİ İkinci düzey VFT 512 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik, laboratuvarda haftada 2 saat pratik
Dersin amacı Pestisidler ve analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Pestisitlerin toksikolojik analiz yöntemleri

Dersin içeriği
1- Pestisit kavramı ve sınıflandırılması
2- Böceklere karşı kullanılan ilaçlar I
3- Böceklere karşı kullanılan ilaçlar II
4- Böceklere karşı kullanılan ilaçlar III
5- Kemiricilere karşı kullanılan ilaçlar
6- Sümüklü böceklere karşı kullanılan ilaçlar
7- Mantarlara karşı kullanılan ilaçlar
8- Ara sınav
9- Yabani otlara karşı kullanılan ilaçlar
10- Bitki gelişim düzenleyicileri
11- Pestisit analiz metotları I
12- Pestisit analiz metotları II
13- Pestisit analiz metotları III
14- Pestisit analiz metotları IV
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilir pestisidlerin sınıflandırılması bilir
2- Öğrencilier pestisidlerin toksik etki mekanizmalarını bilir
3- Öğrencilier pestisidlerin analiz yöntemlerini bilir
4- Öğrencilir pestisidlerin sınıflandırılması bilir
5- Öğrencilier pestisidlerin toksik etki mekanizmalarını bilir
6- Öğrencilier pestisidlerin analiz yöntemlerini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güley M, Vural N. Toksikoloji Laboratuvar Kitabı. Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 37, Ankara, 1975.
Yardımcı Kaynaklar Clarke EGC (Editör). Isolation and identification of drugs. The Pharmaceutical Press, London, 1978. Stahr HM (Editör). Analytical Toxicology Methods Manual. Iowa State University Press, Ames, Iowa, 1977.

Ders ile ilgili dosyalar