Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > BESLENME BİLİMİNDE YENİLİKLER I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESLENME BİLİMİNDE YENİLİKLER I Birinci düzey BES 348 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Beslenme ve diyetetik bölümündeki tüm öğretim elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Beslenme ve diyetetik bölümündeki tüm öğretim elemanları
Dersin veriliş şekli Danışmanlık verme
Dersin amacı Beslenme ve diyetetik alanındaki yenilikleri takip etme
Dersin tanımı Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel bilgileri tarayarak rapor haline halinde sunma.

Dersin içeriği
1- Seminer nedir, nasıl hazırlanır.
2- Seminer konusunun belirlenmesi
3- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
4- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
5- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
6- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
7- Elde edilen kaynaklardaki bilgilerin değerlendirilmesi
8- Elde edilen kaynaklardaki bilgilerin değerlendirilmesi
9- Seminer raporu hazırlanılması
10- Seminer raporu hazırlanılması
11- Seminer raporu hazırlanılması
12- Seminer raporu hazırlanılması
13- Seminer raporu hazırlanılması
14- Seminer raporu hazırlanılması
15- Seminer raporunun sorumlu öğretim üyesine teslim edilmesi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beslenme ve diyetetik alanında güncel bir konuyu seminer konusu olarak seçer.
2- Beslenme ve diyetetik alanında konusuyla ilgili son literatürü (internet, kütüphane vb.) tarar.
3- Beslenme ve diyetetik alanındaki dergilerde yayınlanmış olan araştırma ve derleme makaleleri okur ve sonuçlarını yorumlar.
4- Seçtiği konunun beslenme ve diyetetik uygulamalarına katkısını yorumlar.
5- Ulaştığı kaynaklardaki bilgileri seminer raporu haline getirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 2 2
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders kitabı bulunmamaktadır.
Yardımcı Kaynaklar www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed; www.sciencedirect.com; scholar.google.com.tr; www.nutrition.org;

Ders ile ilgili dosyalar