Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPORDA HALKLA İLİŞKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA HALKLA İLİŞKİLER Birinci düzey SYB 301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrencilerin spor ve iletişim kavramını en iyi şekilde anlayarak bu iki kavram arasında bağlantı kurmalarını ve performansı geliştirmek amacıyla Halkla ilişkilerin kullanımını sağlamak. Halkla ilişkilerin bir yönetim işlevi olarak önemini ve kuruluşlar sağladığı katkıları, yeri ve önemini anlamak
Dersin tanımı Halkla ilişkiler kavramı, tarihsel gelişimi, amacı, gelişimi, tanımı, kapsam, yöntem, ilke araçları, teknikleri, halkla ilişkilerde yöneticilerin rolü. Spor kurum ve kuruluşlarıyla olan halkla ilişkiler(PR) çalışmaları ve yöntemleri

Dersin içeriği
1- Halkla İlişkiler Nedir? Halkla ilişkilerin Süreçleri Nelerdir? Halkla ilişkilerin Temel Amaçları, Halkla ilişkilerin Hedef Kitlesi Nedir?
2- Halkla İlişkilerin Gelişim Süreci, Halkla İlişkiler Çalışmalarının Tarihi Süreç İçerisindeki Evreleri Nelerdir?
3- Tarihi Dönemlere Göre Halkla İlişkilerin Gelişimi
4- Modellere Göre Halkla İlişkilerin Gelişimi
5- Halkla İlişkiler Teorilerinin ve Modellerinin Spor Açısından Önemi
6- Türkiye’de Halkla İlişkilerin Gelişimi
7- Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkilerde İletişim Modelleri
8- Halkla İlişkiler Bağlamında Proaktif ve Reaktif İletişim
9- Ara Sınavı + Halkla İlişkiler ve Bazı İletişim Kuramları
10- Halkla İlişkiler ve Bazı İletişim Kuramları
11- Değişen İletişim ve Halkla İlişkiler
12- Halkla İlişkiler Mesleği ve Halkla İlişkiler Uzmanı
13- Halkla İlişkiler Faaliyetleri ve Uygulama Alanları
14- Halkla İlişkilere Yakın Diğer Kavramlar, Halkla İlişkilerde Reklam ve Propaganda
15- Yarı yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kazanımları Halkla ilişkilerin oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve yönetimindeki rolü ve önemini öğrenir.
2- Yönetim faaliyetlerinin esasını dikkate alarak, hedef kitlenin etkileyen ve etkilenen konumunda olduğu gerçeğinin farkında olarak davranır.
3- Halkla ilişkilerin tanımını ve önemini açıklar.
4- Halkla ilişkilerde iletişim becerilerinin artırır.
5- Halkla ilişkilerde etkin iletişimin rolünü açıklar.
6- İletişim becerilerini sosyal hayata uygular.
7- Halkla ilişkilerin uygulama alanlarını anlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Prof. Dr. İrfan Erdoğan Yıldırım A."Sporda Halkla İlişkiler (Futbol Kulüplerinde Kriz Yönetimi)" Umuttepe Yayınları, 1. Baskı, 2018
Yardımcı Kaynaklar The Practice of Public Relations, Fraser P. Seitel Kazancı M.Halkla İlişkiler.Ankara Üniveristesi Siyasal Bilgiler Yayınları No: 459, 1980.

Ders ile ilgili dosyalar