Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (KAYAK/ALP DİSİPLİNİ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (KAYAK/ALP DİSİPLİNİ) Birinci düzey UZM 330 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze- Online - Gözlem Tekniği- Gösterip Yaptırma Tekniği
Dersin amacı Kayak alp disiplini branşında temel tekniklerle ilgili teorik bilgileri öğrenme ve uygulayabilme, alp disiplini yarışmalarını tanıma ve kurallarını öğrenme
Dersin tanımı Alp disiplini sporu

Dersin içeriği
1- Kayak Kampı (Uygulama Haftası)
2- Kayak Kampı (Uygulama Haftası)
3- Alp Disiplininde Kullanılan Teknikler (Düz Kayma, Kar Sabanı, Paralel Kayma, Carving Dönüş vs.)
4- Alp Disiplininde Kullanılan Teknikler (Düz Kayma, Kar Sabanı, Paralel Kayma, Carving Dönüş vs.)
5- Slalom Yarışmaları ve Kuralları
6- Slalom Yarışmaları ve Kuralları
7- Büyük Slalom Yarışmaları ve Kuralları
8- Büyük Slalom Yarışmaları ve Kuralları
9- Süper Büyük Slalom Yarışmaları ve Kuralları
10- Süper Büyük Slalom Yarışmaları ve Kuralları
11- İniş Yarışmaları ve Kuralları
12- İniş Yarışmaları ve Kuralları
13- Alp Kombinesi ve Paralel Yarışmalar ve Kuralları
14- Alp Kombinesi ve Paralel Yarışmalar ve Kuralları
15- Final sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alp disiplini ile ilgili teknikleri açıklar (düz kayma, kar sabanı paralel kayma vs.)
2- Slalom yarışma kurallarını bilir
3- Büyük slalom yarışma kurallarını bilir
4- Süper büyük slalom yarışma kurallarını bilir
5- İniş yarışma kurallarını bilir
6- Alp kombinesi yarışma kurallarını bilir
7- Paralel yarışma kurallarını bilir
8- -
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar