Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Protetik Diş Tedavisi (doktora) > PROSTODONTİDE YENİ UYGULAMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROSTODONTİDE YENİ UYGULAMALAR Üçüncü düzey DPT 613 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ÖNDER GÜMÜŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kerem KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kerem KILIÇ
Dersin veriliş şekli Ders powerpoint desteğiyle teorik olarak verilir. Ders süresi haftada 1 saattir.
Dersin amacı Protetik diş tedavisi alanında güncel yaklaşımlar doktora öğrencilerine anlatılır.
Dersin tanımı Prostodontideki yeni materyallerin ve güncel uygulamaların açıklanması.

Dersin içeriği
1- Prostodonti biliminin tanımı.
2- Prostodonti biliminin tarihçesi.
3- Prostodontide geleneksel yöntemler.
4- Prostodontide dijital teknolojinin kullanımı.
5- Prostodontide ağız içi tarayıcılar.
6- Prostodonti biliminindeki güncel yaklaşımlar ve gekeneksel yöntemlerle karşılaştırılması.
7- Prostodontide 3D model hazırlama yöntemler.
8- Prostodontide kullanılan güncel materyaller.
9- Prostodontide CAD-CAM teknolojisi.
10- Prostodontide güncel yazılımlar.
11- Bilgisayar yazılımlarında sabit protezlerin planlanması
12- Bilgisayar yazılımlarında implant üstü protezlerin planlanması
13- Model elde etmede kullanılan 3D cihazlar
14- Lazer sinterleme teknolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora öğrencilerinin prostodonti bilimini tanımlaması.
2- Protodontide kullanılan güncel ve geleneksel uygulamaların doktora öğrencileri tarafından tanımlanabilmesi.
3- Prostodontide kullanılan güncel materyallerin doktora öğrencilerine öğretilmesi.
4- Prostodontide 3D yazıcılarla model elde etmenin doktora öğrencilerine öğretilmesi.
5- Prostodontide ağız içi tarayıcıların doktora öğrencilerine öğretilmesi.
6- Prostodontide CAD-CAM cihazlarının doktora öğrencilerine öğretilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 12 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sabit protezin temelleri (M. Kemal ÜNSAL)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar