Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR İkinci düzey HEM 508 Seçmeli 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tükçe
Koordinatör Doç. Dr. FİLİZ ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. FİLİZ ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. FİLİZ ÖZKAN
Dersin veriliş şekli İnteraktif
Dersin amacı -Öğrencinin yüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taramasını sağlamak, -Araştırma desenlerini literatürü inceleyerek tanımasını sağlamak, -Araştırma makalelerinin gereç ve yöntem bölümleri ile ilgili tartışması sağlamak, -Tez projesi için gerekli hazırlıkları oluşturmak.
Dersin tanımı Yüksek lisans tez konu alanı ile ilgili literatür taraması ve sonuçların tartışılması, tez projesinin oluşturulmasına yardımcı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Programın Tanıtılması, Derse Giriş, Örnek Makale Tartışması
2- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması için hazırlık
3- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması için hazırlık
4- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
5- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
6- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
7- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
8- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
9- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
10- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
11- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
12- Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
13- Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
14- Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
15- Proje sunumu
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma makalesi gereç ve yöntemini analiz edebilme
2- Araştırma makalesi gereç ve yöntemini analiz edebilme
3- Tez çalışması ile ilgili literatürde kanıta dayalı çalışmalara hakim olabilme
4- Tez çalışması ile ilgili literatürde kanıta dayalı çalışmalara hakim olabilme
5- Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilme
6- Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 3 33
Ödevler 11 4 44
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 11 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Araştırma ve epidemioloji kitapları,tez konusu ile ilgili kitaplar ve süreli dergiler
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili arama motorları

Ders ile ilgili dosyalar