Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BUHAR TESİSATI |
Birinci düzey |
MM 455 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜRSEL ÇINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÜRSEL ÇINAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Doğan Erdemir
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Buhar kullanımı ve karşılaştırılması, yakıtlar, kazan dairelerinin projelendirilmesi ile ilgili ön bilgiler,Buhar akümülatörleri, buhar kazanları elemanları,buhar devresi, kondens devresi, yakıt devresi, buhar dağıtım hattı,dağıtm hatlarında boru çapı hesabı,kazan işletmesi ve bakımı, kaynar sulu sistemler ve merkezi ısıtma sistemleri.
|
Dersin tanımı
|
Yapılarda ve endüstriyel tesislerde buhar tesisatlarının kurulması ve işletilmesine yönelik bilgilerin verildiği seçmeli ders.
|
1- |
Buhar tesisatı ve buhar temel bilgileri,
|
2- |
Kazan dairesi sistemleri,
|
3- |
Buhar dağıtım hatları,
|
4- |
Kazan işletme ve bakımı,
|
5- |
Kaynar su sistemleri,
|
6- |
Merkezi ısıtma sistemleri,
|
7- |
Buhar kullanımı ve karşılaştırılması,
|
8- |
Yakıtlar, kazan dairelerinin projelendirilmesi ile ilgili ön bilgiler,
|
9- |
YIL İÇİ SINAVI
|
10- |
Yakıtlar, kazan dairelerinin projelendirilmesi ile ilgili ön bilgiler,
|
11- |
Buhar akümülatörleri,
|
12- |
Buhar akümülatörleri,
|
13- |
Kondens devresi,
|
14- |
Kondens devresi,
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Günümüzde buharın çeşitli amaçlarla kullanım yerlerinin tesbit edilmesi ve buharın ısıtma yerine endüstride kullanımının avantaj ve dezavantajlarının belirlenmesi.
|
2- |
Buhar devresi, kondens devresi,
|
3- |
Yakıt devresi ile ilgili temel bilgilerin verilmesi.
|
4- |
Buhar devresinde kullanılan elemanların belirlenmesi,
|
5- |
Buhar dağıtım hattının belirlenmesi,
|
6- |
Buhar dagıtım borularının çaplarının belirlenmesi,
|
7- |
Kritik devre hesabı,
|
8- |
Kaynarsu ve kızgın yağ sistemleri,
|
9- |
Buhar tesisatı ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazandırmak.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
32
|
Kısa sınav
|
1
|
8
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Merkezi Isıtma (Şehir, bölge ve site ısıtması) Prof. Dr.Fikret NARTER
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Isısan Çalışmaları No:252 Buhar Tesisatı(Kaynar su-Kızgın yağ)
|
|