Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > SPECIAL FIELD COURSE 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPECIAL FIELD COURSE 2 Üçüncü düzey AGS 752 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. YUSUF KONCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bir öğretim üyesinin danışmanlığı altında bir konu ile ilgli bir tezin teklif edilmesi, yürütülmesi ve yazılması konularının öğrenilmesi.
Dersin tanımı Tez konusunun belirlenmesi, tez projesinin hazırlanması, projenin yürütülmesi ve tezin yazılması bu dersin kapsamındadır

Dersin içeriği
1- Tez konusunun belirlenmesi için ön hazırlık.
2- Tez konusunun belirlenmesi ve literatür taraması.
3- Tez özetinin ve projesinin hazırlanması.
4- Projenin yürütülmesi.
5- Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi.
6- Tezin yazılması
7- Tezin yazılması
8- Tezin yazılması
9- Tezin yazılması
10- Tezin yazılması
11- Tezin yazılması
12- Tezin yazılması
13- Tezin yazılması.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Söz konusu alanda bir proje konusu hazırlamak üzere ön çalışma yapmasını bilir.
2- Belirlenen konu ile iligli literatür taramasını yapmasını öğrenir.
3- Taranan literatürler ışığında konu belirler ve proje hazılrmasını öğrenir.
4- Proje yürütmesini öğrenir.
5- Projede veri toplamasını ve bu verilerin değerlendirilmesini öğrenir.
6- Tez yazmasını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 7 98
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 1 2
Arazi çalışması 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 100 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar