Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İCRA VE İFLAS HUKUKU |
Birinci düzey |
HK409 |
Zorunlu |
7 |
10.00 |
10.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AYŞE KARAKİMSELİ SEZGİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. OSMAN DURAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ayşe KARAKİMSELİ SEZGİN, Arş. Gör. Merve ÇAĞLAK, Arş. Gör. Eylül BALIKÇI
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik olarak verilmektedir. Teorik kısım tamamlandıktan sonra öğrencilerle derste pratikler ve uygulama örnekleri yapılmaktadır. (Teorik anlatım ve pratik uygulama)
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı borcunu rızası ile yerine getirmeyen borçlunun, borcunun, icra organları aracılığı ile zorla yerine getirilmesinin ve iflas hukukunun temel ilke ve esaslarını, kaynaklarını, iflas yollarını öğretmek, mali durumu bozulan işletmelerin yeniden yapılandırılması hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak konusunda öğrenciye gerekli eğitimi verilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Borcunu rızası ile yerine getirmeyen borçlunun, borcunun, alacaklının başvurması ile devletin resmi cebri icra organları vasıtasıyla zorla yerine getirilmesine hizmet eden hukuk dalıdır. Genel olarak ders iki ana takip yolu üzerinde anlatılmaktadır; İcra hukuku ve iflas hukuku. İcra ve İ flaş Hukuku bunları konu alan derstir.
|
1- |
Cebri icra çeşitleri, icra teşkilatı, İlamsız icra, genel haciz yolu
|
2- |
Ödeme emri ve kesinleşmesi, Menfi tespit, istirdat davaları
|
3- |
Haciz, Borçlunun üçüncü kişilerdeki mal ve alacaklarının haczi
|
4- |
Haczedilemeyen mal ve haklar, Hacze iştirak
|
5- |
Hacizde istihkak davaları, Satış, borcun taksitle ödenmesi
|
6- |
Taşınır malların satılması, Taşınmaz malların satılması
|
7- |
Paraların paylaştırılması, Borç ödemeden aciz belgesi
|
8- |
Kambiyo senetlerine mahsus haciz yolu ile takip,
|
9- |
Kiralanan taşınmazların ilamsız tahliyesi, Kiralayanın hapis hakkının kullanılması
|
10- |
İlamlı icra ve türlerinin incelenmesi
|
11- |
Rehnin paraya çevrilmesi yolu ile takip
|
12- |
İhtiyati haciz
|
13- |
İflas hukukuna giriş, İflas yolları
|
14- |
İflasın hukuki sonuçları
|
15- |
İflas masasının idaresi,
|
16- |
Paraya çevirme, paraların paylaştırılması
|
17- |
İflasın kapanması ve kaldırılması
|
18- |
Basit tasfiye, İptal davası
|
19- |
Konkordatoya giriş, adi konkordato, İflastan sonra konkordato, Malvarlığının terki suretiyle konkordato
|
20- |
Sermaye şirketleri ve kooperatiflerin yeniden yapılandırılması
|
1- |
İcra teşkilatını bilir.
|
2- |
İcra dairesine başvurma yollarını öğrenir.
|
3- |
İcra takibine karşı borçlunun savunma mekanizmalarını bilir.
|
4- |
Haciz, paraya çevirme, paraların paylaştırılması gibi kurumları öğrenir.
|
5- |
Borç ödemeden aciz belgesini inceler ve öğrenir.
|
6- |
İflas Hukukuna hâkim olan temel ilkeleri inceler ve öğrenir.
|
7- |
İflas yollarını inceler ve öğrenir.
|
8- |
İflas masası, iflasın kapanması ve kaldırılması gibi kavramları inceler ve öğrenir.
|
9- |
İflasın tasfiyesi, tasarrufun iptali davası gibi konuları inceler ve öğrenir.
|
10- |
Konkordato, iflasın ertelenmesi, yeniden yapılandırma gibi kavramları inceler ve öğrenir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
|
|
2- |
Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
|
|
4- |
Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
|
|
5- |
Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
|
|
6- |
Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
|
|
7- |
Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
|
|
8- |
Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
9- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
|
10- |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
|
|
11- |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
13- |
Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
|
14- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
|
|
15- |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
16- |
Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
17- |
Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
|
|
18- |
Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
|
|
19- |
Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
|
|
20- |
Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
3
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
4
|
112
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
260
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Murat Atalı, İbrahim Ermenek, Ersin Erdoğan, İcra İflas Hukuku, Yetkin, 2019, 2. Baskı; Hakan Pekcanıtez,Oğuz Atalay, Meral Sungurtekin Özkan, Muhammet Özekes, İcra İflas Hukuku, On İKi Levha Yayıncılık, 6. Baskı, 2019.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Baki Kuru, İstinaf Sistemine Göre Yazılmış İcra İflas Hukuku, Yetkin, 3. Baskı 2019.Ejder Yılmaz, Ramazan Arslan, Sema Taşpınar Ayvaz, Emel Hanağası, İcra İflas Hukuku, Yetkin, 5. Baskı, 2019.
|
|