Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
İkinci düzey |
GK 107 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri okuryazarı olmalarını ve bilgi işlemsel düşünme becerisi kazanmalarını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Bilişim Teknolojileri dersi öğretmen adaylarının bilgisayar ve uygulamalarına ilişkin genel bilgi sahibi olmalarını sağlayan bir derstir.
|
1- |
Bilgisayar donanımı
|
2- |
İnternet, e-posta
|
3- |
Kelime işlemci programlar (Word)
|
4- |
Metin yazma ve düzenleme
|
5- |
Tablo, şekil, grafik oluşturma ve düzenleme
|
6- |
Sunu hazırlama programları (PowerPoint)
|
7- |
Etkili sunu hazırlama
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Sunum yapma
|
10- |
Hesap tablosu (Excel)
|
11- |
Mobil öğrenme
|
12- |
Web 2.0 araçları (örnekler)
|
13- |
Kişisel öğrenme ortamları
|
14- |
Güvenli internet kullanımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yazılım ve Donanım konusunda bilgilenir.
|
2- |
Bilgisayar ve internetin çocuklar ve gençler üzerindeki etkilerini tartışır.
|
3- |
Kelime işlemci programı kullanarak dijital belge oluşturur.
|
4- |
Sunu programı ile etkili sunu hazırlar.
|
5- |
Tablolama programı kullanarak sayısal veya metin verileri etkili biçimde düzenleyebilecek, bu verileri grafik olarak sunar.
|
6- |
İnternet ve ilgili teknolojileri açıklar.
|
7- |
Bilgisayar ve İnternette bilgi güvenliği ve etik konularını kavrar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eğitimde Bilişim Teknolojileri, Editör: Sami Şahin, Pegem.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Örnek uygulama sunan materyaller
|
|