Giriş | English
Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (yüksek Lisans) > BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ İkinci düzey GK 107 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri okuryazarı olmalarını ve bilgi işlemsel düşünme becerisi kazanmalarını sağlamak.
Dersin tanımı Bilişim Teknolojileri dersi öğretmen adaylarının bilgisayar ve uygulamalarına ilişkin genel bilgi sahibi olmalarını sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bilgisayar donanımı
2- İnternet, e-posta
3- Kelime işlemci programlar (Word)
4- Metin yazma ve düzenleme
5- Tablo, şekil, grafik oluşturma ve düzenleme
6- Sunu hazırlama programları (PowerPoint)
7- Etkili sunu hazırlama
8- Ara sınav
9- Sunum yapma
10- Hesap tablosu (Excel)
11- Mobil öğrenme
12- Web 2.0 araçları (örnekler)
13- Kişisel öğrenme ortamları
14- Güvenli internet kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yazılım ve Donanım konusunda bilgilenir.
2- Bilgisayar ve internetin çocuklar ve gençler üzerindeki etkilerini tartışır.
3- Kelime işlemci programı kullanarak dijital belge oluşturur.
4- Sunu programı ile etkili sunu hazırlar.
5- Tablolama programı kullanarak sayısal veya metin verileri etkili biçimde düzenleyebilecek, bu verileri grafik olarak sunar.
6- İnternet ve ilgili teknolojileri açıklar.
7- Bilgisayar ve İnternette bilgi güvenliği ve etik konularını kavrar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eğitimde Bilişim Teknolojileri, Editör: Sami Şahin, Pegem.
Yardımcı Kaynaklar Örnek uygulama sunan materyaller

Ders ile ilgili dosyalar