Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
POPÜLER KÜLTÜR VE İLETİŞİM |
Birinci düzey |
URTS 405 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere popüler kültür literatürünü öğrencilere tanıtarak, tartışma yapabilecek beceriyi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Popüler kültürel ilişkili olan kitle kültürü, tüketim kültürü, yüksek kültür ve alçak kültür gibi temel kavramlar ders boyunca ele alınmaktadır. Ayrıca, dersle birlikte popüler kültür pratikleri “kültür endüstrileri” ve eleştirel teori altında yeniden değerlendirilmektedir.
|
1- |
Kültüre Getirilen Yaklaşımlar
|
2- |
Kitle Kültürünün Doğuşu ve Modern Çağ
|
3- |
Kitle Kültürünün Doğuşu ve Modern Çağ
|
4- |
Tüketim Kültürü, Yüksek Kültür ve Alçak Kültür Tartışmaları
|
5- |
Tüketim Kültürü, Yüksek Kültür ve Alçak Kültür Tartışmaları
|
6- |
Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine
|
7- |
Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine
|
8- |
Gündelik Yaşamda Popüler Kültür
|
9- |
Eleştirel Okul ve Tarihsel Koşulları
|
10- |
Eleştirel Okul ve Tarihsel Koşulları
|
11- |
Adorno ve Horkheimar "kültür endüstrisi"
|
12- |
Adorno ve Horkheimar "kültür endüstrisi"
|
13- |
Popüler Müziğin Doğasından Popüler Kültürün Doğasına
|
14- |
İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu ve Çalışmaları
|
15- |
İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu''nun Popüler Kültür Yaklaşımı
|
16- |
Genel Değerlendirme ve Sınava Hazırlık
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Popüler kültürle ilişkili olan temel kavramları öğrenir.
|
2- |
Gündelik hayattaki "popüler kültür" pratiklerini sorgular.
|
3- |
Popüler kültüre getirilen yaklaşımları öğrenir.
|
4- |
Medya ve bilinç yönetimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
|
5- |
Kültür endüstrileri hakkında bilgi edinir
|
6- |
Popüler kültür ve tüketim kültürü arasında bağ kurar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
20
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Popüler Kültür ve İletişim, Korkmaz Alemdar, İrfan Erdoğan, Erk Yayınları, 2005, Ankara. Medya ve Popüler Kültür, Filiz Aydoğan, Mediacat Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adorno, Theodor (2007). Kültür Endüstrisi. Çev., Mustafa Tüzel, Nihat Ülner ve Elçin Gen. İstanbul: İletişim. Aydoğan, Filiz (2003) Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: Mediacat Yayınları Barbier, Frédéric ve Catherine Bertho Lavenir (2001). Diderot’dan İnternet’e Medya Tarihi. Çev., Kerem Eksen. İstanbul: Okuyan Us. Baudrillard, Jean (2009). Gösterge Ekonomi Politiği Hakkında Bir Eleştiri, Çev. Oğuz Adanır, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul. Berger, John (2010). Görme Biçimleri. Çev. Yurdanur Salman, İstanbul, Metis Yayınları. Fiske, John (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Çev., S. İrvan. Ankara: Ark Yay. Kellner, Douglas. (2010). Medya Gösterisi. Çev., Zeynep Paşalı. İstanbul: Açılım. Postman, Neil (2010). Televizyon Öldüren Eğlence: Gösteri Çağında Kamusal Söylem. Çev., Osman Akınhay. İstanbul: Ayrıntı. Simmel, Georg (2009). Bireysellik ve Kültür. Çev., Tuncay Birkan. İstanbul: Metis. Türkoğlu, Nurçay (2010). Medya ve Kültür. İstanbul: Urban. Williams, Raymond (1993). Kültür. Çev., Suavi Aydın. Ankara: İmge.
|
|