Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EMİNE GÜLDÜOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
TRH 102
|
1- |
Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı
|
2- |
Halifeliğin Kaldırılması
|
3- |
Tevhid-i Tedrisat Kanunu Tekke-Zaviye ve Türbelerin kapatılması
|
4- |
Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar Çok Partili Hayat Geçiş Çalışmaları
|
5- |
Harf İnkılabı Tarih ve Dil Alanındaki İnkılaplar
|
6- |
Ekonomik Alandaki Gelişmeler Takvim, Saat ve Ölçüde Değişiklik
|
7- |
Şapka Kanunu ve Kılık-Kıyafet İnkılâbı Soyadı Kanunu Kadın Haklarındaki Gelişmeler
|
8- |
Sınav
|
9- |
Cumhuriyetçilik Milliyetçilik
|
10- |
Halkçılık Laiklik
|
11- |
Devletçilik , İnkılapçılık Hedef İlkeler : Milli Birlik, Milli Bağımsızlık, Milli Hakimiyet
|
12- |
Milli Mücadele Dönemi Dış Politikası
|
13- |
Atatürk Dönemi Dış Politikası Balkan Antandı , Sadabat Paktı
|
14- |
Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi Musul Meselesi , Hatay Meselesi
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilen inkılâp hareketlerini anlatabilme ve bu hareketlerin amaçlarını sıralayabilme
|
2- |
Atatürk İlkelerinin gayesini ifade edebilme
|
3- |
1923-1938 Dönemi dış politik gelişmelerini anlatabilme
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
6- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
7- |
Okuyan, düşünen, çözümleyen birey olma becerisi kazanma
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
9
|
2
|
18
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
11
|
11
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Atatürk Özel Arşivinden Seçmeler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1981.
-Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk (1919-1927), (Hazırlayan, Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları,
Ankara 2000.
-Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1997.
-Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1991.
-İnan, Afet, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El Yazıları, Ankara 1996.
-Armaoğlu, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995), Alkım Yayınevi, İstanbul 1996.
-Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, I-II-III. Kitap, Genel Kurmay Başkanlığı, MEB. Yayınları, İstanbul 1988.
-Ateş, Toktamış, Türk Devrim Tarihi, Der Yayınları, İstanbul, 1993.
-Aybars, Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 1996.
-Eroğlu, Hamza, Türk İnkılap Tarihi, MEB. Yayınları, İstanbul 1982.
-Halaçoğlu, Yusuf, Ermeni Tehciri ve Gerçekler (1914-1918), TTK Yayınları, Ankara 2000.
-İnan, Afet, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, TTK. Yayını, Ankara 1998.
-Keskin, Mustafa, Abdulkadir Yuvalı, Ayhan Öztürk, Mustafa Ekincikli, Türk İnkılabı
-Kocatürk, Utkan, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1999.
-Lewis, Bernard, Modern Türkiye’nin Doğuşu, TTK. Anakara 1991.
-Mumcu, Ahmet, Ergün Özbudun, Turhan Feyzioğlu ve diğerleri, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Atatürkçülük, YÖK
Yayınları, Ankara 1997.
-Tansel, Selahattin, Ali Güler, Atatürk, Hayatı, Düşünceleri ve Kişiliği, C. I-III, Berikan Yayınları, Ankara 2000.
|
|